Friday, March 19, 2004

Oh my laling...MMU



Wut? Wut r u thinking? Do u think I really love MMU? Hell no. Sakit sungguh ati aku skang ni. Well..eherm.. I dun mean to be rude..but, MMU boNgok! WarGhhh...sakit sey ati aku dibuatnyer!

Seawal kul 8 pagi agi aku dah bangun.... sbb aku dah kene bar dek Finance..so takleh nk register course utk sem depan.. Mmg aku felik jugak..apsai laa kene bar ni...setahu aku, aku dah bayar sumer... Mebbe sebab aku tak bayar prepayment utk next sem kot.. So dgn smangatnye, aku pun mandi dan siap nak pi Maybank..nk cash duit. Tibe2... elok jer aku kuar parking, gate berkunci!! BUnGoL! Woiii...kul 8 lebih dah nii..mane guard? Terbongkang lagi ke??!!! Gile marah tul aku. Last2..aku kuar kete.. aku blah pi BCB jer kat dlm kampus ni... Dlm ati, kalu aku jumpe memane guard on the way tuu...aku maki die. [sekor pun takde]

Then pas cash gune MEPS [adoi la..brape la die charge], aku terus pi Finance... gile ramai pulakkk.. huhu~! Then aku ckp aku nk bayar prepayment utk sem depan... org tu ckp per, "Ni ade tak bayar lagi sem due lepas...2003/2004.. RM1275." Huhhh?!! Paler hotok mu. Dgn garangnyer, "Apsal saye cek kat Financial Kiosk takde pun!?" Laki tuu dah wat muke toye tgk aku. Die cek balik..."Awak cek ade brape tinggal?" "23 sumthing..brape sen tah.." Die diam..dan cek lagi.... last2, die ckp, "Awak bayar la dulu prepayment.." Haaa..ade laaa tuuu yg tak kene tuuu... Pastu die suh aku masuk jumpe En. Fadhil. Suh clear kan nama aku dr barring list. Katanyer, aku punye financial statement kene ade adjustment. Haaa! Kan dah kate!!

Mase jumpe tuu... orang tu dtg kat kitorg..dan ckp kat En. Fadhil, "Tolong clearkan.. Pasal die kene bar sebab investment tuu dah salah.. Cek total, dah ok dah.." HeRk! DaMn DaMn!!! Camni ke korang wat keje??? Siot...

So, aku pun balik dgn berjalan sepantas kude yg tempang kakinyer [kaki kananku salah urat]. Sempat singgah Sirah beli nescafe ais.. slurrpp..huhu...penat sey berlari ke sane sini..dah laa duk tingkat 5...[wahai MMU, drpd korang wat bangunan design pelik2, baik laa korang wat lif kat ostel niii!] balik jer, terus laa nk register course..leh pulakkkkk server error!! Apo malang ngat ni. patutla aku tgk jejiran aku sume monitor terpampang page cannot be displayed la..server error laa... huhu... tetibe terase tak berbaloi sungguh aku tido 5 jam jer arini.. tetibe trase buang tenage dan kesabaran aku jerrr ngadap Finance seawal 9 pagi.

Aku tgk kat Yahoo! Msgr, ramai membe2 duk tensi pasal takley register.. huhu... kire lega ar sikit pasal at least, bkn aku sorang la tak leh.. Dipendekkan cite, adelah beberape org duk fwd link utk pi register.. tah mane pulak link tuu diorg dpt. seb baik buley... walopun lembab gak ar mulenyer... Alhamdulillah laaa sume subjek masih byk kosong..huhu... subjek utk kos aku jer wat hal. Adoi laa..bile register sume, aku tgk time table subjek2 yg dah register, ader pulak laa waktu klas dah dituko.. Due subjek lak tuu..Aheii..tensinyerrrr... aku ye ye laa susun jadual takmo klas pagi.. Kenape laaaa depa pi tuko laakkk... Dah laa ade satu sesi jer..sabo je la aku. Klas kul 8 lak tuu! Heee~~~~~~

Kesimpulannyerrr... setiap kali register subjek...tak penahnyer puas ati. sengal tol. kejap2..time table tuko laa.. takpun clash... takpun penuh.. aku tang alasan capacity penuh tuu aku paling tak ley trime laa... Kekadang tu, sume sesi penuh.. pe jadahnyer.. takkan diorg tak cek dulu baper students akan register? agak2 laa pun. ni tak, suke sgt wat keje ulang kali... bagus lah, bile capacity dah penuh, diorg gak yg kene pening paler tambah capacity.. carik lecture room yg lebih besar.. carik mase yg sesuai lagik.. huahahah..padan muke.

Dulu, org duk cela MMU..aku diam jerr...skang ni, turn aku lak. huhu...aku kutuk mende tak elok jer... ahahah... kalu tak elok, tentu org bising, kan? k lah...nak pi mkn. daaa~

No comments: