Sunday, March 20, 2005

Searching... and losing.


Assignment.. assignment.. assignment... duh~

Busynye skang ni.. rase macam dah lama tak kuar dr Cyberjaya ni.. uhuhu.. Maklum lah dah ujung sem ni.. nak update blog pun dah tak sempat. Terlalu banyak perkara yang jadi lately, sampai rase dah tak tau nak crite yang mane..

Dah hujung-hujung sem ni jgak la memacam menda nak jadi.. ah tensyen! Tapi nak buat camne.. redha ajer la.. lepas satu, satu.. rase dah letih kekadang tu. At one time, rase nak ignore semua menda.. sebab dah tak larat sangat.. Nak carik jln penyelesaian.. nak berdepan dengan masalah... nak menanggung risiko... nak menghadapi karenah manusia yang semakin lama semakin aku tak faham!

Tak salah nak berubah.. tapi biarlah ke arah yang positif.. ini tak, diri sendiri yang berubah.. tapi jari menuding ke arah orang lain.. Mencarik kesilapan even sebesar kuman pun jadiklah! Susah lah kalau rase diri sentiasa betul dan sempurna.. Susahlah kalau secebis teguran pun tak mampu nak terima. Lagi susah bila hidung dah mula meninggi mengalahkan menara kembar Petronas tu!

Kita hidup kat dunia ni pun bukan lama.. Tak kite pergi dulu, dunia yang kiamat. Betul kan? Semakin hari, manusia makin sesat. Makin rase diri hebat. Makin rase perfect!

Kalau aku rase die salah, aku tegur. Aku bukan hipokrit! Minta maaf! Aku berhak menegur dan aku juga layak ditegur. Teguran itu sesuatu yang positif jika kite mampu terima. Pujian itu sebenarnya yang paling menghancurkan! Sampai bila nak leka? Sampai bila nak rase diri tu bagus?

Aku dah muak menghadapi telatah manusia yang bersepah-sepah depan mata aku.. menghadapi karenah diorang yang kadang-kadang tak masuk akal dan kebudak-budakkan buat aku rasa loya! Grow up! Umur dah berapa? Dah boleh kahwin, dah boleh beranak-pinak. Tapi fikiran macam tu jugak, tak pernah nak berkembang. Konon tau mane baik mane buruk. Minta maaf, aku tak percaye sikit pun.

Hmm..dah lah. Letih.

Sekarang masing2 sibuk dengan assignment, presentation.. pastu sibuk dengan final exam pulak. Wishing all the best kat semua MMU students. Minta maaf atas segala salah silap.. Sronok la semua dak dak MMU.. kali ni cuti panjang daripade biasa. Ehee.. bestnya.

Sekarang ni aku cuba nak jinak-jinakkan diri dengan dikir barat. So far baru dua kali jer perform.. baru sangat lagi aku join team dikir barat MMU ni. I love performing, honestly. Keseronokan yang luar biasa rasanyer.. Dari sekolah rendah, memang aku suke. Tak kisah la ape pun, as long as it’s called performance.

Ok lah, sampai sini aje. Nanti rase rajin, aku sambung. Assalamualaikum.

No comments: