Saturday, May 12, 2007

Malam Menggamit Kenangan

[photo removed]
Dinner ni dah agak lama lepas.. yaitu err.. 5 Mei yg lepas.. berlangsung di err.. Mahkota Century Hotel, Melaka.. organized by Silat Cekak Hanafi MMU Melaka.

Mula-mula masa member Melaka cerita pasal dinner ni.. tak terlintas di hati nak pergi.. sebab baru lepas MSB.. pastu tengah tensyen dgn FYP. Then dengar dak2 juniors ni nak pegi.. cam teringin la pulak. So mula ingat nak pegi dgn Zura je.. last2 ramai pulak nak pegi.. Best, best.

Overall dinner tu bes la.. lain sket dari dinner silat kat sini.. Bak kata orang, lain padang, lain belalang.. lain lubuk, lainlah ikannya. Tapi, makanan dia.. perghhh heaven.. Sangat berbaloi dengan tiket RM30 tu.. Selalu gi dinner silat ni, tak dapat nak enjoy the food sangat sebab sibuk jadi komiti la.. dengan persembahan lagi.. Tapi kali ni, 2,3 kali bangun jugak laa amek makanan.. hehehe.. Nice.

Tapi ade satu insiden yg agak memalukan la malam tu. Tetengah ralit peratikan manusia2 yang ada.. tiba-tiba ade orang sapa bahu aku dari belakang.. ha melatah la aku.. "Oh mak aku!" Elok pulak time melatah tu, mic MC yang sapa aku tu betul-betul depan mulut.. Hiskk.. bila pulak MC main tegur-tegur tetamu ni.. sbelum tu takde pon. Tu yg aku terkejut tu..

Pastu siap suh nyanyi lak tu.. haish.. macam ada orang suruh je ni.. Memang blank la kan nak nyanyi ape.. tambah-tambah aku bukan jenis hapal lagu. Ha aku blasah je la lagu Permata Dunia. Tak boley blahhh~ hahah.

At last, baru semalam aku tau.. ini Simaa punya kerjaaa~! ooo pandai kau ye..

Pastu masa cabutan bertuah, Rais cakap dari dulu lagi.. dia tak pernah dapat cabutan bertuah.. dah bertahun-tahun, memang sekali pun tak pernah.. Then, dia pun bangun gi amek dessert. Cara lucky draw tu, diorang call no fon yang dicabut.. Tiba-tiba Rais tersengih-sengih cek henfon dan naik atas pentas. Haha. Lawak je.

Untuk exchange gift aku dapat mug harimau yang sangat comel, siap ada bunyi.. tp bukan bunyi mengaum, bunyi kucing. Hehe. Bertambah-tambah lagi mug yang ada.. semuanya orang bagi pulak tu.. I don't really mind sebab aku suka mug-mug yg macam2 fesyen ni. Tapi seriyes aku rasa bersalah gila sebab hadiah yang aku beli tu sangatlah cikainyee.. last minute beli. Huhu.. Ampunn~

Majlis habis sekitar kul 11 malam.. then kitorang mula decide nak tidur..sok nak jejalan.. yelah bukan senang nak datang Melaka.. but then, sebab dah kul 12 lebih.. kitorang pun dah penat dan tatau nak tidur mana, so kitorang decide untuk balik je.. Alhamdulillah selamat sampai pukul 2.30 pagi.

Begitulah dia.. memang betul lah malam yang menggamit kenangan.. hehehe..

No comments: