Thursday, June 23, 2011

In brightest day, in blackest night.

Hui hui..

Amboi amboi, Yu... dah tukar balik ke blog lama.. dah tukar address segala.. tak reti nak update ke??

(cubaan meng-sound diri sendiri)

Ok lah nak cite pasal dua movie yang baru tengok minggu lepas dan minggu lepas satu lagi. (haha baru nye~)



Xmen.. Gold class? First class?

Hehe.

Saya sangat suke James Mcavoy ever since cite Penelope. Miaauu~

(sejenis review ke ni?)


Oh so shweett~!


Xmen memang best.. Ramai suka. But maybe terlampau ramai cakap best, so bile aku gi tengok.. my expectation went too high kot. so aku cam tertunggu-tunggu, part mana yang menyebabkan cite ni rating tinggi ni?

And I hate Kevin Bacon for some reasons so him being the villain is kinda distracting.




But it was certainly entertaining enough. Yet masing-masing yang membesar bersama mutant2 ni sure tau dah yang Magneto akan berpaling tadah dengan Prof X, dan jugak Raven akan follow Cornetto Magneto.

So dari segi ending, it was expected. Aku pun dari awal movie duk tertunggu-tunggu scene macamana Prof X ni boleh lumpuh. Seb baik ada tunjuk kan.

Something doesn't look right, right?


Ada moral value sikit la part Raven tu. About accepting the way we are. Bukan mutant je ade masalah ni. Muggle pun ade. Eh ape term Harry Potter lak ni. I mean, manusia kan. Aku tak tau sangat la part ni, sebab aku ni unicorn. (eh?)

Apa pun, sebagai mencukupkan syarat review, aku bagi 6/10 (di mana 3 bintang disumbangkan oleh James. Ehee kidding la auw.)

<3





Second movie aku tengok,



Ok sebab musabab utama aku tengok cite ni adalah kerana aku suke gile kaler hijau. Oh so tipu.

Mesti la sebab RYAN REYNOLDS please!



Haha. Actually aku pernah tengok trailer cite ni dulu, so macam teruja je nak tunggu movie tu release. So ade peluang, tengok la kan.

Cite ni.... gile merapu.

Tapi sebab ade scene Ryan pakai spende jer, so aku maafkan. HAHAHAHAA. Kidding, kidding, jangan la sentap plis.

(serius dol, ade. gi tengok, girls. nyiauuu)



Dari segi kualiti animasi dan grafik dia tak bagus sangat la.. Memula tu dia cerita dulu part dunia alien ni di mana nama dunia ni iyelah.... mm.. iyelah.. err..

(googling)

Oo..

Oa.

Oa je namanye.. boleh tak ingat kan? (ini sangat memalukan keturunan unicorn. Oa je kut....)

So, ade satu panglima planet ni (sesuka ati je kasik nama jawatan), nama dia Abin Sur. Dia ni tak suke mandi pagi. Tak tahan sejuk.. Nanti mule la duk gigil-gigil, "Surrrrr~~~".

Haha tipu.

So Abin Sur ni al-kisah eksiden di bumi lantas mati. So memula tu depa cerita part dunia Oa ni. Rasa cam tengok kartun je.. Huhu. Tak real. Tapi bila muncul je Ryan Reynolds ni.. segalanya dimaafkan. Ngiaaaa biasednye~

Apa yang aku suka cerita ni, part dialog-dialog kelakar dan imaginasi Ryan bile dia dapat superpower untuk gantikan Abin Sur ni. Memang typical human la. Seb baik aku ni unicorn. Ngekek ketawa je la kan melihat tingkah laku manusia ni.



Pastu aku suka plot permainan hati dan perasaan (eheh) between Ryan dan heroin tu (takde kepentingan nak google nama dia pun -dengki-). About expressing feelings. Kalau tengok cerita-cerita lain, cam senang je kan nak fall in love ni.. confess, kiss, you are mine, setel. Tapi ni ada twist sikit la kan. So okey la tu. Agak mengikut logik akal. :)

I do not approve where she puts her hand on.


Tapi agak terganggu sket bile Ryan kenakan mask tu. He looks like Hritik Roshannnn!! So disturbing. Eeppp!



Overall, I enjoyed this movie more than Xmen.

Ye la lain orang, lain taste la kan. Nasib le. Ehee~

Okay la entry akan datang, aku cerita pulak asal usul nama blog aku yang baru ni, ayudebiyu.

(Yu, ko tu dah la liat nak update, boleh tak alang-alang cerita je skali?)


Ha fine.

Ayu debiyu ni nama timangan arwah Opah suka panggil masa aku kecik dulu. Ehee.

Ok tu je pun.


Hahahahaa.








2 comments:

miszeita said...

hamboiii rebiuuu bukan mainnn lagi...

*sedang membayangkan mcm mana la asal usul nama blog ni nak diletakkan dalam satu post khas. padahal pendek jer nak diceritakan. cettt*

:P

@yU said...

hahahahaa. tu la kan. poyo je nk buat entry lain sebab konon nanti lari topik la from the reviews tu. hahaha.