Tuesday, January 27, 2004

Hmm…lamo gak tak update blog ni. Tak banyak cite nak dikongsi..yang private banyak ler..mueheheh.. Skang ni tengah cuti mid-term, so jarang online. Kat umah memang malas tul nak on pc..kalu kat MMU..aii...kalu ley setiap saat nak melekat dpn pc.. aposal tah.

Aritu balik ipoh.. umah dah banyak brubah..ikut taste ibu. Dulu kaler ijo..skang ni dah cat peach laks. But looks funny giler sebab garage still warne ijo. Lawak jer. Umah aku kat KKB laks..dah start bersepah sebab skang bz packing. Stengah barang angkut ke Ipoh..yang mane penting bwk ke Tengganu. Sedey lak rasenye nak tinggalkan tmpt ni.

Sakit aku laks datang balik. Yang bestnyer, aritu pi klinik..doktor kate, 80% asthmatic yang mengidap asthma sejak kecik [cam aku] akan ilang asma tu bile dah beso [adult]. And...I am so damn lucky to be with the rest 20%! Doc advised me to stick with one doctor if possible.. hurmm..sebab aku ni dah kena under kawalan doktor. Aku pun tak nak ingat ape lg yang die bebelkan. Ade yang scary sampai aku tak ley nak taip kat sini. Kalau nak dilist downkan brape banyak pantang aku..sampai esok pun tak habis. Dan..asma plak bknlah satu2nye penyakit yang aku hidapi.. Isk..

So aku decide nak stay ostel jer next sem.. ntah ler.. aku dah janji dengan kawan, nak masuk umah die. Alah, kalau apply pun blom tentu dapat. Krani kat ostel tu siap cakap, ramai datang apply dengan memacam penyakit. Ade membe pada kawan aku, siap nipu lak tu.. yang bagusnye, die dapat lak tuh! Ampeh tul, tak simpati ke kat membe² yang bebetul sakit tapi tak pat? Gilos~!

K ah..lupekan ler pasal penyakit2 ni..aku tak suke nak ingat mende2 ni. Dah la sekarang aku kene batuk. Memule sakit tekak..then selsema..asma pastu demam & batuk laks. Pasni ley la aku gantikan arwah Opah sebagai pengumpul ubat terbanyak.

But still...I'm happy with my life. Dah takdir aku cemni..aku tak kesah pun. At least..aku tau gak possibilities cara aku mati, kan? Hahah~! Ngkorang yang idop sejahtera tanpe penyakit tu..jage la sebaik mungkin. Kalu sakit sikit tu, toksah la ngade sangat. Sebab ramai lg yang lebih menderite dari ngkorang. Be thankful, beb.. aku pun kire dah tahap bersyukur gilers pasal still idop lg. Mueheheh~! One fact that makes me even stronger is.. When u fall sick..that means Allah wants you to remember Him. :)

Filem ‘Trauma’ dah kuar ar.. aku suke gile dengan kak Amy..die comey dan epi go lucky. Lakonan die pun ok..tapi maseh perlukan improvement. Sha dah ajak aku pi tgk...aku tatau ar nak tgk ke x..tapi rase cam nak.. satu2nye filem melayu yang aku tgk kt wayang pun, ‘Cinta Kolesterol’.. actually time tu saje lepak kat Mid Valley..tapi tatau nak tgk cite pe..no choice, so terpakse ar tgk cite tu..tetgh mlm lak tu..seb baik tak tido kat situ. Tapi ade membe sorang ni, iklan blom abis, die dah berada di dreamland. Aku tgk the making of Kuliah Cinta pun...cam best gak cite tu yerk.. suke tgk Yasin dengan Apek sbenarnye.. tak minat pon kat Erra and Yusri tuh. Ade yang kate , jalan citer filem tu lebih kureng ‘Kuch Kuch Hota Hai’..aii orang melayu dah abis idea ke? Tapi rata² kekawan sume cakap, kalu setakat cite Melayu, toksah la bazir duit tgk kat wayang.. aku pun kekdg rase centu sebab bkn nak perlekehkan industri filem tanah air sendirik.. tapi dah hakikatnye kebanyakan [tak semua k..] filem2 melayu takde mutu langsung. Ade yang aku rase, nak beli cetak rompak pun tak berbaloi...

For example..cite2 seram.. Dulu..aku salute la..cam cite Misteri Mak Lampir..fuh, best. Sekarang? Cam cite Jeram Lesung..aku tgk vcd ori lagi..sepupu aku punyer.. dah laa gmbr malap gilers..kalu pirated tu aku paham la...jalan citer lagi laa busan.. aku nak bertahan abiskan cd 1 pun tak mampu. Dah la kelam kabut..kaku..lakonan semua hampeh..baik artis lame, maupun yang baru. Tgk antu pun tak seram..rase nak pi sepak adelah. Sebab jadi antu pun nak kontrol ayu. Cite Mistik, tak payah la aku komen pape..sebab slamer ni orang komen takde yang baik pon. Dah tu, pengarah2 cakap kite tanak support filem sendiri. Aloo..nak support hapenyer kalu cite takde kualiti?

Ok la...len kali sambung lg. [7.18pm]

No comments: