Monday, January 19, 2004

Man~ I feel like a woman!



Leks leks..para pembace, sile bertenang.. Tajuk blog ku itu adalah title bagi lagu kat blog ni..yg dinyanyikan oleh Shania Twain..hehe.. Saje jer..takde maksud pepe.. becoz hakikatnyer mmg aku pompuan pun.. ahakss..

Arini pi Street Mall cam yg diplan.. hurmmm...lame gile si zila potong rambut..seb baik aku tak tido jer kat situ... sejam lebih lak tuh..padehal nak trim jer.. alih2 terus jadi pendek lak.. hapo laa~ bongok tul tukang gunting tuu.. dah ckp nak trim, yg pi potong wat style sendiri tu nape? zila pun kuchiwa habis..ehehehe! tp kire orait laa bile dah panjang sok.. aku pun penah ckp nak trim..nak kasik same kat bawah..last2 jd hanging lak rambut aku..bile blow, jadi cam cendawan pun adE! dah la muke aku bulat..haaiii... kalau buah tembikai tu bernyawe, die musti heran pasai ade yg lagi bulat dr die.. wahahahah!!

Aku dah la lapo giler...jam dah kul 3.30.. rase nak bom lak street mall.. pastu, pi tapau makanan pasal aku dah takde mood nak makan situ.. spoil smangat aku nak lunch jer. sebelum tu aku singgah mini market jap, beli brg. dah tuu..on the way, [dah masuk MMU dah pun]..aku teringat aku tak cash duit..alaaaa~~ malasnyer. Then poskad Fieza kirim pun aku terlupe..ni sume gara² bengang ar ni..haha. Kebetulan zila lak lupe nak bawak negetif filem mase kuar td..so kitorang agree nak kuar balik..bagusnyer. mase tu dah kul 4 lebih..huhu~ so terus straight pi putra isi minyak..dan cash duit kat situ terus [maybank].. then pi street mall balik..beli poskad dan cuci gambar. Aku yang dah smemangnye tengah tensi, menahan kesabaran tengok orang kedai tu ley lalok main game bodoh sampai tak seda aku dengan zila tercongok cam tunggul kat kedai die. Baru jer aku nak jerit, zila wat bunyi dan die pun nampak. Seb baik..kalu tak? Panas ar tlinge dier. Dah laa centu, ley lak ngade2.. eeee...keje sikit punye slow.. nak amik kertas macam nak amik jongkong emas. Aku peratikan je ar.. tunggu mase nak sound.

Pastu, tetengah zila salin no2 gambar yang die nak cuci..dtg 4 orang tak silap..org pompuan...salah sorg kwn zila...pun nak cuci..due roll. Ley plak mamat senget tu layan pompuan2 tu.. aku dah laa nak cepat!!! Pastu, aku terus tolak² kertas tu kat dier.. “Nih..amik nih! Cepat sikit!!” Terkezut die. Die ley lengah² dan layan girls tu.. sorg girl tu ckp, “err..bagi die dulu la..die dah nak balik.” Haaaa, baru la die amik kertas tu. Aku sekeh kang baru tau!

Malam tu pulak....aku tengah update blog..zila ajak kuar minum². Mule aku malas, pasal aku tengah kusyuk menulis.. then Zila naik ke bilek aku. Aku dah agak die ade problem.. aku ajak die kuar ke Putra. Time tu dah dekat kul 12. Tibe² je aku rase nak lepak kat memane..sambil minum, borak²..dah lame tak wat centu... Mule pi Dataran Putra..tp tak bley masuk.. apsal tah..sbb lewat malam ek? Pastu..pi cari mane² restoran 24 hours punyer... kat presint 7.. alahai..segan gile la..dlm kedai tu penuh dengan lelaki jer... bising lak tu.. sudahnye kitorang pi lak rumah kedai kat 7 Eleven presint 8.. takde lak kedai yang bukak..hurmmm...then aku ajak Zila pi petrol station...aku mintak zila tanyekan kat mane ade restoran yang bukak.. dulu aku ade pi satu restoran nih dengan kekwan..lewat malam.. tp mase tu, aku baru masuk CJ. Aku tak igt dah kat presint brape tp aku tau dekat² situ jer.

Then orang kat stesyen minyak tu cam tak pandai nak eksplen lak..dgn suara slow nyer...pastu, hehehehe.. adelah sorang mamat ni.. die tanye kitorang nak pi mane.. die pun bgtau betul² cemane nak pi.. “Jalan teruss jer..ade trefik lite 1,2,3, dan 4 trefik lite kecik..sebelum terowong, belok kanan..” ehee~! Seb baik die dgr ape yang zila tanyer... kebetulan die pun nak isi minyak.. vespa die comel gile, cam tuan die gak ....kaler ijo metalik. Ekeke! Tak sangke plak kat kedai makan tu...jumpe die lagi.. siap hi hi bye bye lg kat kitorang malam tu.

Kitorang lepak kat situ lame gak ar..sampai kul 2.40 am. Mase nak balik tu, mamat tu nak balik gak..sempat la lambai tangan kat die.. eheh.. Yang bestnyer, sepanjang perjalanan pegi dan balik tuu...trefik lite asyik ijo jer! Almost 90%! Aku rase yang merah ade lah dalam 5-6 kali jer.. yang lain sume ijo.. trefik lite bukan sikit kat putra tu..nak² kitorang pusing² satu putra. Rase cam dalam filem ‘Italian Job’ lak..hahah!

Balik dr Putra dalam kul 3 pagi...Munira dengan Andik ade kat bilek lagi.. igt dah tido.. so bilekku maseh happening.. Pheww~ takde la terase lmbt sangat aku balik. Kul 4..aku baru nk tido..perut aku wat hal lak.. sampai skang aku duk berkejar ke toilet..pesal tah~! Mebbe sebab aku mkn roti boom kat Putra kot. Then..baru igt nak lelap..tibe² hp aku vibrate lak. Seb baik dah silentkan.. [kalau tengah tido, hp berbunyi, aku terkejut sampai tersentak.] Rupe²nye kwn aku yang dah lame tak dgr crite call... totally unexpected. Aku igtkan sape la~ Igtkan Zurin.. rupenyer bukan.. seb baik aku tak ngantok lagi.. So aku pun borak² la dengan die..adelah setengah jam lamenyer... kul 5.15 pagi..br aku tido balik.

Alamak..lupe..aku kena pi Street Mall skrg ni~!! Arghh~! So that’s all 4 now.. hehe~

[2.47pm]


No comments: