Tuesday, April 06, 2004

Wo wo wo balik kampongg~!



Arghh..tak sabarnye nak balik!
Dulu mase family masih kat Selangor, kalu buley tetiap minggu nk balik. Tp skang ni...bile dah jauh ke Pantai Timur tuu..rase nak nanges jer sbb terpakse pendam rase rindu kat umah....
Kalau dulu asal ade masalah jer..lari balik umah..suh abah amik. Abah dgr kite nanges dlm tepon.. kalu tak kerana die kat opis, saat tu jugak die nk start enjin kete pi amik anak dara die yg mengade2 ni. Tapi skrg terpakse kontrol cakap dlm tepon kekunun hepi..padahal rase nak pecah dada menahan sebak.
Kalau dulu bile demam, call ibu cakap tak lalu bangun..saje je ngade, nak manje lebih macam baby tua. Sat2 tu jugak ibu nak amik kite bawak pi jumpe doktor. Tapi sekarang ni tak sampai ati nak ngadu sakit..pi spital sendiri, pi klinik sendiri..pi amik ubat sendiri... semua sendiri. Ibu pun tak tau kite sakit. Saje tanak kasik tau, tanak die susah ati.
Kalau dulu rase rindu kat masakan ibu..terus balik aritu jugak..cakap kat ibu dgn abah, kelas takde..kensel. Padehal klas berderet, nyaris2 kene bar. Tapi skrg, umah jauh dekat setengah ribu kilometer pun..lagi ligat ponteng.. Bukan sbb balik umah, tapi sebab takde mood nk pi..asyik pk pasal umah je...
Kalau dulu, ibu call..takde mende pun nak cakap sbb bile balik dah cite abis2. skang ni bile ibu call, tak tau nak start yg mane dulu...
Kalau dulu, bile balik jer.. salu kene marah pasal dah besa dgn kehidupan kat MMU.. tido lmbt.. bangun lmbt.. makan lmbt.. Ibu dgn abah duk pok pek pok pek dopompat jam, kite wat bodo je. Skrg ni.. rase seronok lak bile ade sbb nk buat abah marah.. enpon ilang tibe2.. lampu signal tercabut mase tgh speed 140..tapi suara abah makin lame makin lembut.. makin slow.. ntah mane pulak ilang temper die slame ni...
Waaa..tak bestnyer rumah jauh ni!!

Skang ni musim final exam.. cam besa, aku masih setia melekat depan pc.. cuma maybe tersekerap sblom nih.. Aku pun dah jarang online.. Fieza dgn Sha yg lebih rajin online. Ade je mende nak donlod..ade je mende nak surf.. Fieza dgn 'simpel pelan' die.. Sha dengan piccas yg die duk upload dan promote tu. Skang ni aku tengok pc pun dah tade selera. Makan pun tak bape nak jalan.. Actually bukan la final exam penyebab utama. Ade sebab lain.. tah ler.. tak leh aku nk cite kat sini... too private. Tapi aku sedih giler laa.. tak tau nak cakap camne.. broken-hearted. Serase macam aku rase aku kene let go mende tu.... aku rase ni ler masanyer.... tp aku tak sedia.. tp aku kene let go gak...cemane nii....

Time final ni patutnye aku ngadap buku... Tapi aku sempat gak pi tengok movies...pi bersuke ria.. pi jumpe member skolah, si Apis dgn Syakiera kat Shah Alam. Kebetulan Syakiera turun Shah Alam..aku terus la ajak Fad jumpe die..leh la jumpe Apis skali. Ahaa...Thanks Apis pasal blanje kitorg makan.. len kali ley blanje agi.. huahahah! Dari petang sampai malam duk lepak Shah Alam.. time balik ler yg lampu signal aku tercabut tu.. huhu. Actually sblom tu terlanggar lopak.. aku tak nmpk. Pastu mende tu jadik longgar. Aku edjas2 je la sesikit. Agak2 dah mantap tuu, setel la. Pastu kat highway...aler..mcm korang tak tau highway Shah Alam camne.. sikit punye lurus. Pecut habis la. Tetengah pecut 140-145 tu laa aku terdengar mcm bende tercabut. Terus aku stop. aku dah agak dah musti mende alah tu..Fad cek, sah la. Huahaha.. ganaz siot.

Kat Shah Alam..sempat gak ar snap gambar.. si Sha la photographer..sapo lagi. Mangsa utama? Apis ler..huhu.. Aku tau la ko dah busan amik gmbr aku, Sha. Anyway...kat sinik aku kasik korang usha skeping dua.. hehe.. Sori la, gmbr incik Apis saye tak brani letak lah.. pasal nanti tuan empunye badan mare.. Saye tau die tak suke orang mempublisitikan dirinye.. eheh..

[photo removed]
Kenalkan kekwn..ni la Syakiera. Comey kan die?


Menunggu tuan putera Shah Alam mencemar duli.. huahaha~



Sempat gak pi baik lampu signal sebelum anta Syakiera balik ke Shah Alam. Mule call abah, dah get ready untuk dimarahi... tapi abah cuma cakap, "Ar..takpelah. biar je. simpan aje la dulu." Adus! Mane ley simpan2.. aku nk gune kete..huhu.. Musti abah bajet anak die tak reti kuar meronggeng.. Muahahah.. Last2 aku tanye membe2..ade yg cakap less than 100..ade yg cakap less than 200.. apsal takde yg cakap less than 10? kan senang idop aku. Pi cash duit beratus..last2 pi baik kat Puchong rm28 jer. cis cis! Alang2 dah kat Puchong..bebudak ni ajak pi jejalan. Tetibe nak tengok Scooby Doo.. Mak aii.. terkedu kejap aku. Tak study agi ar aritu.. Huhu..sudahnye malam baru balik. Sakan tul! kuar aje keje aku tetengah exam.



Anyway..aku agree nk tgk Scooby Doo pasal aku nk tgk actor kesayanganku, Seth Green yg ketot tapi punye suara seksi. Ahahah! Angau gak ar aku sesorang dlm wayang tu. Sebab keduanye, aku rase tu je la mase yg ade nk pi tgk..pasni nk cuti dah, aku nk kuar dgn sape, kan? Cite tu..ermmmm.. ok la gak.. tapi bkn taste aku ler. Cam nonsense sket. Aler..cite tu kan based on cite karton. Mmg ler tiade unsur2 logik. Kelakor siot cite ni... aku gelak gile part pompuan oren tu (lupe la nama..aku tak layan kartun ni) dating dgn Seth Green dlm van diorg tu.. Sakit perut aku. Tapi hisk hiskk... Oh Seth Green kuu.... huahahah..


Ini la Seth Green saye..



But overall...orite la cite ni... but aku kasik 3.5 bintang. hehe. aku mmg kedekut taik bintang. HAHAHA! Anyway, part dating yg aku sebut td, ade pengajarannye, yaitu, just be yourself! Stop pretending to be someone else! Yg best nye, dapat stiker scooby doo.. hoyeaahh~!!

K laa...tu aje kot..OH yes... ni mungkin second last entry sebelum aku balik bercuti. Time cuti aku tak suke online. Aku online pun kalau nk delete email2 dlm inbox email aku yg salu sesak tu..dan untuk cek updates drpd MMU.. Tapi kalu dtg angin rajin, aku update la kot. Tgk ar camne..

So akhir kate...to MMU students, Samat bercuti sakan... Sape yg dah bajet nk amik supp paper, moh angkut notes skali bawak balik umah k. Hehe.. Wish you all the best! Arr...aku nk balik Tengganu ni... sesape nak kirim ape2, bgtau orite?! Hehe.. (poyo jer, maklum la tak nah jadik org pantai timur agi..hak hak)

Sayonara bebeh.. muah muah!

No comments: