Wednesday, August 11, 2004

Satu malam di Puchong....



Eceh..cam ala2 seram lak intro aku. Ye lar..saspen gak nih.. Aku apdet gak atas permintaan ramai.. especially kawan2 ku yg menjadi saksi kejadian pada satu malam di hari Sabtu..tanggal 7 Ogos. Ah ah ah.. begini citenyer.. eh apa deii.. tak best la intro camni.

Hendak dijadikan cerite... on the way aku, Nunu, Pidut dan jugak sepupu aku, Nurul ke suatu tempat [terpakse dirahsiekan..haha poyo]... terjadi la satu insiden yg agak panik.. Tetengah speed tu.. tibe-tibe je ade anjing melintas depan kete kitorg.. Pidut break emergency.. tp tak sempat elak.. akhirnye.. anjing tu pasrah.. Anda juga tahu apa yang berlaku seterusnya. Ahh... kitorang menjerit.. tp tak sekuat jeritan anjing malang tersebut..

Kitorang pun berenti tidak jauh dr tempat kejadian.. Bukan niat nk slamatkan anjing tu, tp nk tgk kete aku. Plate berkecai.. Signal kiri tertanggal.. Aku cek bawah enjin.. ade air kuar.. tp Nunu cakap tu air air-cond. Aku cek tempat plate.. eh eh..ade bulu? Bulu sape ni? Oh..bulu mangsa. Aku tengok Pidut.. die dah pucat. Katanya tangan die pun dah menggeletar.. Maklum la.. die yg drive.. Kete orang pulak tu.. kate incik Pidut. Aku pun pucat.. tapi tetap anjing tuu yg lebih pucat.

Dengan menggunakan kertas2 dan tali rafia yg tersimpan rapi dalam deck kete.. kitorg yg penuh dengan kepakaran cuba ikat balik signal tu.. Agak2 dah mantap, kitorang amik keputusan nak teruskan je ke destinasi yg ingin dituju. Tapi terdengar mende tercabut.. stop kat tepi jalan, kepakaran kami teruji. Signal tuu tertanggal balik. Pastu aku cek bawah enjin.. air makin banyak kuar.. Then aku dgn Pidut dengar cam air memancut kat dalam enjin.. Kitorang pasang signal balik.. then tambah air.. Then, tiba-tiba.. ade 2 kete berenti serentak betul2 blakang kitorang.. dan satu agi kete berenti pd masa yg sama, depan kitorang. Aku cuak.. tapi dak2 ni ley wat bodo.. bajet orang datang nak tolong ar tuh. Huhu.. gile ke.. tibe2 3 kete skaligus brenti blakang dan depan kitorang. Bajet ar weh~ Aku terus suh diorang masuk kete.. dan kitorang cabut.

Dipendekkan cerita, on the way nak balik pulak... Yana call.. ajak lepak Bangsar. Time tu lah.. kete aku start wat hal.. tibe-tibe cam ade bunyi dr bawah kete.. Aku tengok, temperature dah nak sampai line merah tu.. ahhh.. nape la aku baru prasan!! Kitorang masuk kawasan perumahan.. brenti depan balai bomba. Aku call balik diorang.. time ni aku dah start tensi la.. sbb kete aku betul2 ade masalah. Luckily, diorang kebetulan on the way nak ke Bangsar.. terus ke tempat kitorang.. Adelah dalam beberape minit je diorang dah sampai.. Thank God. Diorang tengok2 kan kete aku.. dan diorang cakap.. radiator aku bocor.. So risky laa kalu aku nk terus drive. Aku lak dah terduduk tepi jalan..takleh pk ape2 dah.. So I let them decide. Biarlah.. ape keputusan dan cadangan diorang, aku trime je. Aku nak bercakap time tu pun dah tak terkeluar suara.

Memang la kejadian tuu buat aku down gile.. Patutnye pi Bangsar nak makan2.. tp kitorang tak jadi la ke sana. Aku pun dah ilang selera nak makan.. tapi diorang pujuk suh makan gak.. So diorang ajak pi Putra.Orang dah susah payah, aku makan gak la.

Alhamdulillah..skang ni, aku dah dapat kete balik.. Cuma plate je tak pi buat lagi.. hehe.. Sedih gak bile benda macam ni jadi. Dah laa kete tuu tak penah surut dengan macam2 problem.. ade je masalah die nk bagi.. haihhh~

Banyak pihak dah tulong aku setelkan masalah ni.. so aku nak thank diorang secara peribadi.. [eleh..sonok la tu kene promote]

Pidut - Time kasih sesangat sbb setelkan sume masalah from A to Z. Sori la kalu aku lepas tangan dalam masalah ni.. takde niat pun.. tp sbb aku tak tau nak buat ape. Arap hang tak trauma lama sangat no~ Jangan salahkan diri sendiri.. ko masih seorang pemandu yg berhemah.

Nunu - Thanks gak. Kesian ko.. tapi nak wat camne kan.. Jangan isau, aku tak salah kan sesapa.. termasuk ko. Dun worry bebeh.. I still luv you bery powerful.. [ahaha]

Fara - Ahh..thanks a zillion for everything!! Fara seorang kawan yg sangat baik lagi prihatin. Time kaseh gak sbb Fara sgt concern dgn kete Ayu.. Kalau takde Fara aritu.. bermalam la kitorang depan balai bomba tu.. Thanks!!!! Sori.. Ayu punye pasal, you all balik lambat.

Yana, Nurul, Dina - Time kaseh sesangat sbb pujuk aku jangan nangis!! Ahahaha~ Tanpa korang, mungkin Damansara dah banjir. Merasa gak korang tolak kete kan kan kan? EHEHEHE~

Amin - Time kaseh sebab sudi menghabiskan kredit you.. Sori laa.. Ayu nak call out, tak bley la.. kredit takde. Sekadar mampu me'miss-call'. Hehe. Thanks gak sbb sudi tolak kete.. and tak lupe..thanks for ur advice. Sangat2 menghargainye. Sori gak, sbb Ayu.. matahari dah naik, baru you all sampai umah.. hehe.

Kekawan Pidut - Err..tak kenai.. tapi thanks la..sbb amikkan Pidut dgn Nunu.. dan jugak yg tumpangkan diorang ni pi memane utk setelkan hal tu.. [eleh, cam diorg baca je blog ni]

Pihak bomba - Ahaha.. time kaseh sbb sudi tumpangkan kete saye tu kat balai ngkorang. Dan time kaseh gak.. sbb tunjukkan kat bengkel terdekat kat situ.. Err.. yg jugak dalam kawasan balai tu? Ape2 la.. but thanks a lot!






AF punye cerita..

Ahh..aku benci Linda masuk AF balik.. aku tak setuju! aku bangkang!! Objection ur honor~! Suara pecah2.. nyanyi lintang pukang.. jerit lari pitching.. tu yg korang kate berbakat? Cih.. stakat main gitar.. ramai lagi buleh laa~ Toksah la kabur sgt mata tu. Dengar balik laa sume2 lagu yg die nyanyi.. hancur!!! Dah dah.. fed-up tul aku!! Arhhhh~~~ [Emo sial..]


No comments: