Wednesday, August 04, 2004

Karangan Kehidupan



Second Uptown?
Adekah Cyberia kini bakal menjadi Uptown yg kedua? Ehehe.. Skang ni time malam..kalau ade yang prasan..kat tepi jalan depan Cyberia..dah mule ada gerai2 makanan yang besh besh belaka.. ada nasi lemak, kopok lekor.. dadih.. yong taw foo.. pau.. burger.. Isk isk.. banyak lagi lah... Tapi tak tau la sampai bile gerai2 ni akan bertahan.. Kang sesilap datang pihak berkuasa.. terus datang cocok sign board "Di larang menjaja di kawasan ini".. Ah ah ah.. Dah la aritu polis datang..sbb ade org jual VCD cetak rompak. Pergh~


Bangsar
Makin kerap lepak dengan kawan2 aku ni.. makin lama jugak lah melepak.. Huhu.. Bebaru ni.. makan kat Uptown.. then gerak ke Bangsar..pasal Zila nak makan char keau tiaw. Pas makan..kitorang lepak berborak..berdiskusi isu semasa.. dan jugak latar belakang memasing..eheh.. Then kitorang main game budak2.. dah tade keje betul.. Kitorang main sep2 tum2 la.. Yang ABC tu...[Nama negeri..nama buah etc]... Hehe.. Tapi mmg lah malam tu best sangat.. Nak2 bile masing2 kene denda.. Kene ketuk ketampi la.. kene menari la.. kene nyanyi.. kene pusing2 kat tepi jalan. Hehe.. Kesian Apis..dia paling banyak kene denda.


Karaoke


Bab berkaraoke.. mmg la aku dan housmet2 cukup suke. Tu laa aktiviti kegemaran kitorang bile memasing rase nak melalak..dan rase buhsan duk rumah. Aku mmg lucky dapat housmet2 yang sekepala macam ni.. Ramai kekawan yang lain dapat tau aku salu pi karaoke.. dan aku tau ramai nak join.. Tapi bukan aku taknak ajak.. lagi ramai lagi best.. Cuma masalahnye housmet2 aku kekok kalau ada orang lain yang diorang tak kenal.. Nanti nak nyanyi pun malu-malu alah. Sorry ek guys?

Bebaru ni pun kitorang turun lagi.. Geng Shah Alam pun turun.. hehe.. Mula2..bebudak tu memasing malu nak nyanyi.. Sudahnye bile kene pakse..ilang segala malu. Lawak je.. Lama-lama, malu tu ilang sendiri.. Lagu pun lagu bebukan.. Dulu..di ujung2 masa, layan lagu dangdut.. Tp ari tu, layan rockapak pulak.. Yang hip hop..yang feminin..yang stylo.. semua melutut sambil nyanyi lagu rockapak.. Ade yg siap angkat kaki sebelah letak atas meja.. Gile la. Sakit perut aku tengok diorang.. Aku nak layan, tak tau lagu..sbb rockapak ni..aduh, burn la. Tolong feeling aje bleh la.. hehe. Tp aku takleh lupa Fara dengan Amin nyanyi lagu 'Janji Manismu' - Aishah. Superb ah!!


Accident
No..not me. Tapi adek housmet aku, Zila. Adek die, Hafiz sebaya aku..eksiden berhampiran dgn Lim Kok Wing Jumaat lepas. Mase tu dah lewat petang.. aku dengan Zila baru balik dr Putrajaya. Tiba-tiba aku dapat call dari ayah Zila.. Zila tak pakai henfon buat mase ni, henfon hilang. Ayah die tenang gile bercakap.. "Tolong bagitau Zila...adek dia, Hafiz eksiden.. kereta terbalik." Aku pulak yang rasa nak pengsan masa tu.. sbb aku memang kenal adek die..kitorang penah kua sama2 beberapa kali. Aku terus cakap..aku akan bawak Zila pi tengok adek die. Tapi masa nak bagitau Zila tu..punyelah susah.. tak tau nak cakap camne. Tp aku terus tarik die.. dan cakap hal tu.. Zila macam nak pengsan.

Kitorang terus keluar..tanpa pk apa2 lagi dah.. Tibe2 terpk...kat mane pulak die ni eksiden? Ayahnya kate depan MMU..tapi takde pun.. Tapi aku tau mesti area dekat2 sini. Then call mak die..tanye kat ner.. Mak Zila dah nangis2 dalam tepon.. Bile dah tau kat mane, terus la pecut. Tapi jari2 aku menggeletar habis. Zila lak risaunye..Tuhan je la tau.. Tapi aku tak cakap pun kete adek dia terbalik.. Aku tanak kang die pengsan. Lagi susah.. Sampai depan Lim Kok Wing..dah nampak jalan jem teruk.. Aku rase macam dah tade darah.. Zila dah pegang2 aku.. jantung die berdegup laju.

Nak redah jem tu..ntah bile sampai.. aku terus masuk lorong kecemasan blah kiri.. dan pasang lampu hazard. Ah lantak orang nak marah. Bile dah sampai kat tempat eksiden tu.. Zila urut2 dada, "Ya Allah.. Ayu..kete adek aku..terbalik..." Bukan setakat terbalik.. Tapi dah masuk ke jalan sebelah kitorang.. Patutnya Hafiz daripada jalan sebelah. Zila terus kuar dr kete..dan pi kat kat adek die.. aku kejar dr belakang. Aku tau Zila dah tak peduli apa2.. walaupun kete nak langgar die, die rela.

Aku tengok Hafiz tak boleh bangun.. tangan die penuh darah.. Dia terbaring kat divider.. Ramai orang dah datang tulong. Kebetulan salah sorang daripada diorang tu aku kenal..student Lim Kok Wing. Zila tak boleh nak tengok adek die..die nak menangis. Aku pulak..speechless. Aku tengok kete Hafiz..memang teruk sangat. Syukur la Hafiz survived. Then orang2 kat situ semua ingat aku kakak Hafiz.. [kitorang sebaya la woi!]. Padahal Zila kat situ, diorg leh tak prasan.

Kwn aku tu tanye aku ade kete tak. Aku angguk. Diorang suh bawak kete aku ke depan Hafiz. Walaupun jem teruk, tp kete2 yg lalu kat situ bg kerjasama. Masa tu tangan aku dah start menggeletar. Then bile Hafiz masuk kete..bertambah2 laa gugup aku.. sampaikan Hospital Putrajaya pun aku dah tak ingat kat mane.. [padahal salu lalu pi isi minyak..tah pape]. Ye ler...takkan aku nk pi berdua je dgn Hafiz.. sbb Zila takleh ikut.. die kene tunggu situ. Aku mintak kawan aku tu [baru je kenal..tp wat cam dah seploh tahun kenal] eskot kitorg. Kat spital..diorang temankan aku jap. Then diorg pi balik tempat eksiden tu. Time kaseh sesangat kat diorang sbb banyak tolong kitorang.

Masa on the way ke spital.. Hafiz start cakap bebukan.. Aku naik risau. Nasib baik aku tak fobia darah.. Dah la mase tu hujan. Aku layan dia borak ar..sbb aku tanak dia pk sangat. Tp sesungguhnye Tuhan je tau betapa paniknye aku tengok die bleeding macam tu. Nak nangis pun ade. Tapi sampai skang aku tak leh lupe ape Hafiz tanye kat aku.. "Ayu.. ko nampak tak daging aku, Ayu?"


Futsal
Tak sangka bebaru ni aku berpeluang tengok kekawan Shah Alam aku, Amin n Fara [laki k] main futsal ...salah satu aktiviti kegemaran diorang. Afis tak main..dah pencen katanye. Selain diorang..ade gak yang memang aku dah kenal.. Kitorang dr Cyber bawak sorang wakil la kan.. Alang2 dah nak tengok org main.. HEHE.. Terer siyal Pidut main. Eceh. Ralf pun terer.. Kagum jap ar. Hehe.. Mulenye diorang ajak kitorang main skali. Seb baik kitorang tanak.. Diorang main ganaz gile. Duk tepi court je dah kecut perut. But anyway...a very good game, guys!

Sori..kualiti gambar tak memuaskan langsung. Jenuh dah alter.. this is the best I can do.


Steady Fara..kaki sakit pun, posing dulu yerh.


Fara tuangkan air untuk Amin.. tp sngaje tuang tinggi2. Jahat tul.






Psst :-Len kali jgn suh aku apdet.. kan dah berjela. Haha.

No comments: