Monday, July 26, 2004

Arini..tade xtvt yg best. Petang pi potong rambut yg dah macam hape je ni.. So kasik kemas sket la.. Sebelum tu...makan soto ayam masakan ibu Zila.. Pergh..sedap. Lama tak makan. Dulu time raye salu ade.. Thanks makcik. Pastu pi cuci kete beramai2..Fad tulong aku cuci kete yang macam baru ditarik kluar dr sawah padi tu. Yana cuci kete die gaks. Asal orang lalu jer...ade la yg menegur..takpun tengok sampai nk terkehel kepala.. Dengar gak bunyi2 bising dari jejiran yg nakal. Ape pelik sgt ke pompuan basuh kete?

Last presentation yg ade sketch tu.. salah sorang grup member aku tak puas ati dgn kritikan2 lecturer pasal presentation kitorang.. so die buat surat rayuan utk wat presentation skali lagi. Adui~ Dah la die suh aku yg pi jumpe lecturer. Ah tak kuase. Lecturer penah ckp..kalu lecturer byk tanye atau komen pasal presentation kite, tu tandenye bagus. Aku pun buat alasan la..aku tanak pi. Last2 aku suh die temankan. Ye ye..akhirnye aku tak pegi pun. Aku rase tak perlu. Then esoknye aku tanye ape cite pasal rayuan tu..Die ckp lecturer baca 2 ayat jer surat tu..then she said, "You got 15/15. Why worried?" Hahaha.. poyo lagi.

Bebaru ni..secara tak dirancang, aku dgn sHa join fz, cik ita, mimi n the gang.. main bowling. Sebelum main bowling.. makan2 dulu kat umah Yuyu kat presint bape tah. Cantek umah die..dihiasi barang2 Ikea.. Hehe. Cik ita siap blanje sate agi.. Cik ita kan yg blanje? Whoever it is.. thanks a bunch! Ah lama sey tak main bowling.. This year, tu lah skali. Dulu mase duk dgn family.. salu main dgn sepupu sepapat. Besh..tp hakikatnye...walau dah bertahun2 main.. still bongek gak agi. Memang tak terer.. haha. One thing, sbb aku lefthanded kot.. Konfius nk gune tangan mane.. sbb aku ni bkan pure lefthanded.. Certain things aku gune tgn kanan...atau kedua-duanya skali. [Ececehh..alasan baik punya~]

Esemen..tinggal lagi due nk disetelkan.. Dan satu lagi presentation.. Cepat2 lah lepas..tak larat dah.. Dah hujung2 sem ni...makin busy la..nyudahkan mane yg tertangguh. Maklum laa.. dah dekat due date, baru tergopoh-gapah.

Tapi dalam pade tu..sempat agi lepak-lepak dengan membe-membe.. Besh lepak dengan diorang ni.. Kenal baru bape bulan..tapi diorang mmg rowk! Hehe. Tp smalam, bebudak tuu memang dah buang tebiat.. kene sampuk angin ape, tatau la aku. Smalam..kitorang lepak kat Bangsar. Memasing niat di hati..nak lepak aje..tanak makan.. Sbb petang tu dah makan. Tu lah pompuan..makan adelah satu isu besar yg harus dipandang berat. Excluding me of course..haha Si Yana siap cakap, "Sape makan...bunuh diri." Haha..begitulah ikrar yg sempat dilaungkan ketike di dalam kereta. Akhirnya... semuanya memang patut dibunuh.

Yana makan nasik lemak..cik Zila order fries.. Fad plak kue tiaw sup..dan aku mihun sup.. Hehe. Ye laa..dah diorang sume melanggar janji.. dah tu takkan aku tanak makan sey..nanti orang di sekeliling pandang sambil berkata, "Bajet diet laa tu!" Hahaha. Ok ok..gurau.

Family aku dah pindah umah lain.. Sorry la ibu .. abah.. tak pat nak tulong.. Ayu jauh.. [hoyeah~] ehehe..[yesh yesh]. Tade la memain je..ekeke. Parents nak pindah untuk keselesaan.. Nak2 kalau sedara mara dari jauh datang..selesa lah sikit. Tapi sape sangke sape menduge.. Rupe-rupenye aku berjiran dengan kawan sekampus. Die la yg dpt tau dulu.. huhu.. Tak tau pulak die duk Tengganu.. Die pun baru tuka kot.. Biaselah.. ayah kami satu majikan.. Keje kami pulak merantau di tempat orang.. Thehehe..

Bile aku baca balik entry-entry lepas..aku rase..macam aku ni..manje jugak dengan abah.. hurm..ye ke? Sikit-sikit abah..sikit-sikit abah.. Pastu skang ni abah busy jer.. kejar kes ini.. setel kes itu.. pastu meeting la..dinner la.. aku rase tensi bile abah busy.. Bile die call.. "Abah tgh ade ni.." "Abah ade dinner mlm ni.." "Abah busy sket.." "Nanti la abah call.. Abah ade keje.." Aku paham..ni bukan kali pertama die pegang jawatan tu.. Tp, bile dah makin lama makin tinggi ni... makin banyak pulak hal die. Sedey la.. Tp abah tetap rajin call.. Kalau takde abah..tak tau la camne hidup aku...

Okei la bebs.. tade mende dah nak cite agi.. Nanti merapu lagi di lain entry. Daa~

No comments: