Wednesday, January 05, 2005

Totally messed up...



Is it me? Or is it my life? Perhaps both.

Sejak kebelakangan ni... aku ditimpa macam-macam masalah.. sampai dah tak larat nak pk.. Rase cam tired sangat.. Lepas satu, satu... Daripada shocking news yang aku trime mengenai cousin aku yg terkena buatan org.. kete aku yang ade problem.. sampailah LCD monitor aku meletup.. macam-macam lagi lah.. dan segalanya berterusan.. macam x nak kasik aku hidup senang je. Terlalu banyak masalah... Selalu macam ni la.. bile datang satu masalah, mesti bertimpa-timpa masalah lain yang datang.. Haih...

Last week, aku terus decide nak pi Melaka jumpe kekawan lama.. Nak carik ketenangan jap.. lupekan segala masalah. Alhamdulillah.. aku happy jap kat sana. Bile balik sini, nak tanak aku kena face jugak la kan.. Dada ni pun rasa nak pecah jer.. I dunno wut exactly I should do.. My own bestfriend seems to be running away from me.. and I wonder why.. Ada masalah ke dia.. atau aku puncanya? Wallahualam. Aku terlalu banyak menda nak settle down... bukan masa untuk aku pk pasal masalah orang lain.

Disebabkan masalah-masalah tu gak yang membuatkan aku tak berkesempatan nak update blog ni.. Ye ar... PC pun tade ni. Aku mulenye tanak bgtau ayah aku.. tp aritu ibu aku call.. tanye pasal keadaan aku.. Yeah, naluri keibuan tu terlalu kuat. Selalu die datang, time aku memerlukan. I love you, Ibu.. Dah duk mengadu tu, aku bgtau la skali hal PC bertuah aku tu. Tp aku cakap jgn bgtau abah. Hehe.. but then ibu cakap, "Abah dengar apa yang ibu cakap.. Abah kat sebelah je.." Haarrhahah. Padan muka aku. Dua kali kantoi dengan abah.. First, masa nak pi Melaka.. aku sms ibu, mintak izin nak ke sana.. aku siap bgtau ibu, jgn bgtau abah.. sbb sah2 la nanti dpt red light punya.. But then, rupa-rupanya abah yang bacakan sms tu. Serve me right.

But alhamdulillah..abah tak marah pun... but seems like his money is flying awayyy.. hahaha. Tp yang klakarnye, abah ingat monitor tu rosak sbb aku terhempaskan monitor tu.. Well die cakap camtu sebab aku br tuka handphone atas alasan tu.. Ngeh ngeh.

Pikir pikir balik.. bukan aku jer yang ditimpa masalah.. Negara kita.. Dunia kita ni.. lagilah teruk.. Semua orang dah sedia maklum pasal tsunami. Aku percaya banyak blog yang dah cerita hal ni.. Sebab tsunami gak, rata-rata daripada kita dah pikir macam-macam.. nak nak kite yang beragama Islam ni..

Daripada satu artikel aku baca kat akhbar aritu.. ramai membuat tanggapan, tsunami ni satu pembalasan daripada Allah Taala. Tapi kalau nak tanye aku, aku takde hak nak pandai-pandai buat assumption macam tu.. tapi sedikit sebanyak, bencana ni betul-betul memberi kesan yang mendalam dalam diri aku. Artikel tu menafikan kejadian tsunami tu satu malapetaka sbb katanye, kalau betul ia satu kemurkaan drpd Allah.. kenapa tak diturunkan kepada negara lain yang lebih banyak melakukan kemungkaran dan menindas negara lain terutama negara Islam? Hmmm.. bukankah Allah selalu memberi peringatan pada orang-orang yang menyujud padanya agar tak jauh tersesat? Aku ada jawapannya sendiri.. tapi biarlah masing-masing renungkan hal ni.. bukan ape, ini semua untuk kesedaran sendiri.. sampai bila kita nak menafikan.. sampai bila kita takut untuk terima kebenaran.. dan kenyataannya, dunia ni bukan untuk selama-lamanya. Segalanya sekadar pinjaman je.

Wallahualam...


No comments: