Tuesday, July 05, 2005

Konsert AF3 ke-5


Aku berkesempatan pegi ke konsert AF3 yg berlangsung kt Putrajaya Sabtu lepas. Aku pegi agak awal.. so aku takde masalah nak carik parking dan carik tempat duduk yg bes. Lagi pun, kemudahan semua cukup.. tempat letak kete, polis trefik, toilet dan tempat sembahyang. Aku pegi berdua je dgn Icun.. dan aku rase tak rugi laa aku pegi.. memang puas hati.. nak2 bile dapat tgk secara live. Cuma frust takde kamera. Pulak tu, due pelajar tersingkir kali ni..heheh.. Byk aa adegan2 yg korang tak dapat tengok kat tv.. Ok la.. aku summarize kan je laa ape2 yg aku ingat spanjang konsert tu. Malas nak perah otak tulis ayat proper sgt la. Hehe..


  • Keadaan malam tuu sangat selesa.. tak berhimpit.. windy, dan takde nyamuk!

  • Cikgu AF3 pertama yg muncul, Linda Jasmine. Yes, she is beautiful. Dan sgt friendly..terus lari kat peminat yg berebut nak salam.

  • Setengah jam sebelum konsert, Aznil dah muncul untuk entertain audience. Sempat tanya sesapa ade cekodok pisang atau burger, sebab dia tengah lapar.

  • Sebelum hari gelap, kitorang diminta angkat banner dan sorak ramai2 sbb photographers dr macam2 majalah nak amik gambar.

  • Surprisingly, hanya ada banner dan sepanduk Mawi!!

  • Ade gerai2 makanan dan minuman yg dibukak melabel makanan diorang dgn macam2 nama AF.. satu je yg aku igt, "Aiskrim Goreng 'World'"

  • Ramai beli tag 'We Support Mawi' tak kire laki pompuan, tua dan muda. Lawaknye.

  • Sebelum konsert, krew Astro buat pengumuman ade budak kecik ilang. Pastu, bila mak budak tu turned up, semua orang sorak dan tepuk tangan. Dah macam Jejak Kasih pulak.

  • Johnny, cameraman kesayangan Farah AF2 pun dpt perhatian peminat.

  • Sebelum mula konsert, cameraman gatai duk fokus kat pompuan2 yg lalu lalang kat situ. Kitorang dpt tgk kat skrin besar. Kelakar la.

  • Marsha sangat2 cantik! Tp dia nampak tak selesa dgn baju die yg seksi tu. Gitu jugak Amy tapi dia nampak chubby sket.

  • Idayu tak lah se'chubby' dalam TV.. dia biase je!

  • Ketiga2 pelajar yg tersingkir [Elliza, Idayu n Fuad] memang friendly.. tapi Fuad tak byk interact, byk senyum je. Tapi dia nampak lebih kiut kat luar dr dlm tv.

  • Time iklan, semua pelajar2 AF masuk belakang stage.

  • Mulanya kerusi Mawi ade problem.. cam patah dan jadik pendek dr kerusi2 yg lain.

  • Aku rasa aku sorang je kot sorak untuk Amylea. Dia tu bagus ape? Hisk!

  • Performance yg aku paling suka, Ekin, Amylea, Kefli, Mawi dan Marsha.

  • Ekin nampak sangat konfiden malam tu. Tp dia lost habis masa lagu Menuju Puncak. Asyik blur dan tersalah step.

  • Masa lagu Menuju Puncak jugak, kamera kat TV tak tunjuk adegan Reza menari bes gile. He's a really good dancer. Amylea was good too.

  • Kat TV tak tunjuk part Wahid Satay menyanyi sikit, dan Aznil melawak dgn audience.

  • Time Reza diumumkan tersingkir, ramai menjerit bukan sebab tak suke.. tapi terkejut kot sbb Reza perform bagus. Org sekeliling aku ramai yg jerit, "Haaa??!" termasuk aku. Haha.

  • Bila tgk live ni, tak terase sedey aa time pelajar kena singkir tu.



Wokey la... itu je yg aku leh ingat.. Sekian, makaseyyy!

No comments: