Saturday, September 03, 2005

Wajadiri dan Gerak Gemilang





Sabtu dan Ahad ni (3 dan 4 Sept) ade satu event besar yang melibatkan semua pesilat-pesilat Silat Cekak Hanafi seluruh Malaysia. Ada dua agenda besar yang bakal berlangsung di Stadium Titiwangsa, KL.

Esok (Sabtu) ade kejohanan wajadiri nasional yang melibatkan ahli-ahli tamat Silat Cekak Hanafi peringkat IPT/Sekolah. Start dr kul 8 pagi sampai 6 petang..duh, lebam la duk sane sok. Orang ramai leh datang tengok. Best woh.. seriyes. Esok pagi insyaAllah aku akan berangkat dengan dak2 silat dgn dua buah bas MMU. Sesape nak jadik supporters cam aku leh join skali..

Lusa (Ahad), ade persembahan demo Silat Cekak Hanafi terbesar yang penah diadakan di Malaysia atau dinamakan Gerak Gemilang. Dijangka melibatkan 5000 peserta yang terdiri daripada dak2 tamat dan asas (cam aku). Kirenye masuk Malaysia Book of Records. Nak buat dua rekod lak tuh.. satu persembahan martial art terbesar di Malaysia (largest participants).. dan satu lagi persembahan martial art yg melibatkan kaum pompuan terbesar di Malaysia (largest women participants). Wah, tak pasal2 nama aku masuk dua kali..muehehehh! MMU Cyberjaya insyaAllah hantar 80+ peserta. Event ni start pukul 4 petang.. datanglah tengok ye! Dekat Stadium Titiwangsa jugak. Masuk tv3 rasanye. Dengar kata, team MMU duk barisan depan.. duh~

Tadi baru selesai training Gerak Gemilang.. rasanye training tadi la yang paling penat skali. Smangat betul abang Syahrom tu. Aku dah la penat campo kekenyangan.. rase cam nak pengsan lak.

K laa..kene tido awal ni.. esok pukul 6 pagi dah kene bertolak.. adeyy.. smangat sungguh. Bangun ke tak aku ni.. puhhh.. mintak2 bangun lah. Wokeh.. last word, all the best to SCH MMU CJ! Ok lah, sayonara hasta la vista to berambus.

No comments: