Friday, February 24, 2006

Excruciating Pain



It's been a tough, really hard day for me yesterday...
And I ended up the day with tears bursting out from my eyes.
Only God.. and my dearest mom knew how frustrated I was..
But anyway, not exactly gonna tell wut happened.


Semalam kelas start seawal 9 pagi, dan habis pukul 7 petang. I guess you guys can imagine how exhausted I was. Keadaan kat MMU lak semakin kronik... aku rase ajaib sungguh sem ni, kereta students makin bertambah dari sehari ke sehari.. Awal-awal pagi lagi parking lot dah penuh sesak dengan kereta. Tensyennye aku. Aku kuar rumah 10 minit awal dan aku masuk kelas 20 minit lambat! Rase nak mengamuk je...ditambah pulak dgn karenah2 drivers yg memasing mcm nak langgar semua kereta. Siap ade yang gado dgn guard tgh jalan. Dah tau jalan jem, lagi mau stop tgh jalan semata-mata nak bertekak dengan guard. Betul-betul tade civic-minded. Pastu bile dah kena u-turn, bukan nak tgk kereta lain.. kan dah kena hon kaw-kaw punye dari aku.


It was such a tiring day. Ditambah pulak dengan kaki-kaki aku yang makin teruk ni.. Housemates aku jumpa aku dekat kampus pun suruh aku balik sebab muka aku dah kronik plus pucat lesi. Ade break kul 3, aku gi tumpang tidur kat bilik Farah.. huhu.. lena jugak walaupun cuaca panas. Pastu bangun balik gi last class.


While having my dinner at HB3 foodcourt, my mom called me and brought me a news that I never wanted to hear. Huhu.. terbatal terus niat nak mengadap rezeki chicken chop malam tu. Perut yang asalnya berkeroncong pun tiba-tiba stop melalak. It's the hardest thing for me to hear her shaky voice.. I knew she cried over the phone. I called my mom this evening.. and so glad to hear everything is fine now. Alhamdulillah.. mungkin ni dugaan Allah untuk kami sekeluarga. Ahh.. begitu dramatik skali...


Next.


Hari tu aku dan member2 lepas gian main volleyball dalam ujan lebat sebab tiap kali nak main, mesti hujan. So masing-masing semacam begitu excited dan semangat skali sampai tak kisah langsung dengan hujan yang sangat lebat. Best, best.. Hampir tiap petang turun main volleyball sampai kaki2 yang penah injured kat buku lali ni kembali buat hal. Ade skali tu, gi jogging (lebih banyak jalan sebenarnye).. balik tu, perghh.. bisa betul sampaikan sapu analgesic cream tu pun tak rase pape.


Besides of my health problem, that's one of the reason kenapa aku tak dapat ikut rakan-rakan seperjuangan silat pergi program Jelajah Alam (pendakian Gunung Nuang). Tolong touch up banner aje lah.. Silap la, patut sign sikit tadi..hehehe. Semoga korang selamat pergi dan balik.. mintak dijauhkan la perkara yang tak elok.. dan semoga usaha dan niat murni korang direstui Allah. Amin..


Dan cakap pulak pasal silat ni, untuk pengetahuan rakan-rakan MMU ku yang ku kasihi sekalian, pendaftaran untuk ahli baru telah pun dibuka sampailah 8 Mac ni. So sesiapa yang teringin nak belajar silat atau terase nak mendalami seni mempertahankan diri, boleh la register sekarang. Tak rugi pun.. malah macam-macam faedah kita boleh dapat. At least, paling koman pun korang tau jugaklah cara-cara nak mempertahankan keselamatan dan maruah diri.. nak nak sekarang ni kes ragut dan kidnap makin banyak.. Daripada kita kosong tak berilmu, bila jadi sesuatu yang tak elok, boleh mati akal.. sekurang-kurangnye bila dah tau martial arts ni (tak kisah la martial arts ape pun), at least keyakinan diri tu dah ade. Haa.. kalau korang nak tau, majoriti member2 silat yang aktif kat MMU ni, diorang punye SAPS points, 4 flat. Termasuk lah aku. Haha.


Ok lah, bagi yang berminat, boleh la YM abang-abang hensem lagi kacak seperti berikut.. Hasfiz ( Y! ID: hasfiiz), Wan Rathnor (Y! ID: spitsid) dan Syahrom (Y! ID: arom80). Kalau segan silu nak message abang-abang hensem tu, nak message aku pun boleh aje.. (fieda84). E-mail pun beres. Sebarang info lanjut pasal Silat Cekak Hanafi, sile layari laman web rasmi SCH.


Wokeh, daa~


No comments: