Thursday, July 06, 2006

Portugal V France




Lepas training silat, aku balik rehat jap. Ingat nak tido sat sbelom gi tengok bola, tapi last-last tak jadi sebab baju keje tak iron lagi. Pukul 2.30 pagi, aku, Shidi, G, Farah dan Siti Nur gerak ke Seri Kembangan.. ingatkan penuh la.. tengok-tengok lengang! Satu meja je ade customer. Padahal kedai tu pakai projector lagi. Apa lagi, buat macam umah sendiri la.


As I expected, Portugal kalah. Tapi aku tak expect pulak diorang kalah dengan penalti. Ni si Carvalho punye pasal la ni. A bit boring game.. agak slow tapi overall it was a fair play. Tak banyak injury dan kad. Bila sebut fair play, it reminds me of the dirtiest game ever played in World Cup history, Portugal V Netherlands. Sesetengah pemain Portugal macam teruk gile jer main.. especially Deco. Alahai Deco yang comey.. kenapekah teruk sangat ni.. isk isk. Yang ba-wau-nga-wau-kap (tak paham, sila ignore) nye tu..bila fans duk boo Cristiano. Ek elee.. kecahh siyal. Aku baca, siap ade English fans bagi ugutan nak bunuh Cris kalau diorang jumpa. Ha. Ha. Ha.


"Uuu.. I'm scared. Help me~"


Akhirnye rekod bersih Scolari (11 wins, 1 draw) telah tercemar. Huhu.. nampak gaya memang buhbye lah Portugal. Dan Sabtu ni, aku terpakse la tengok dua-dua team feveret aku lawan untuk tempat ketiga. Adeyh.. this is kinda hard. Aku expect Germany akan menang.. but my support goes to Portugal.


Dan aku macam tak sangka pulak dua team ke final ni (Italy & France) boleh sampai ke final. Sebab mula-mula diorang main teruk gila sampai France dikatakan kemarau gol. Ohhh...main simpan2 skill ekkk.. haha. Aku tatau la aku nak tengok ke tidak final nanti.. maybe tak. Kalau tengok pun, aku support Italy kot.


OK lah. Time for breakfast. Daa.

No comments: