Wednesday, December 27, 2006

Balik Raye.




Yeah.. finally FYP dah siap.. dan slamat submit.. trase relief gile-gile.. Tadi masa nak submit, memang cuak aa.. Biase lah tu, selalu time kritikal camni la masalah bertimpa-timpa nak datang. Siap tadah tangan dulu sblom masuk opis supervisor. Dah lah bilek dia kat dlm opis FOM. Lantaklah staff situ nak cakap ape. Dah pass, terlepas cakap depan dia, "Haahhh.. legaaa~!!" Free-free kena gelak. Then gi submit kat coordinator. Pergh cuaknye.. bagi mengelak dia daripada belek2 proposal aku, saje je buat-buat tanya soalan itu ini. Ahahah. Alhamdulillah semua berakhir dengan baik.

Sekarang leh tumpu pd final exam laks.. mujur dua paper je.. takde lah kacau bilau sangat kepala otak ni..

Nway hari ni aku nak balik kampung.. hoyeahhh.. Mula kena naik bas, tapi elok pulak timing ibu kena gi Putrajaya untuk setelkan pasal pertukaran dia. Cantek ahh~ Aku dah cuak cuak dah nak gi Pudu sesorang. Maklum lah aku ni agak ketenukan sikit naik2 bas ni. Last year sambut raye aji kat taman botani dengan Kakya dan Bern.. sedey siot. Yelah nak balik, cuti sehari jer.. pastu di kala sedang final exam lak tu. So daripada terperap kat MMU, maka kami mengambil inisiatif blajo kt botani. Haha.. saiko jugak la sikit2.

Raye aji kali ni pun dalam minggu exam jugak.. but since aku dah setel sume hal minggu ni, maka boleh lah bikin cuti sendiri. Paper pun start lambat. Alhamdulillah, rezeki nak beraya di Ipoh dengan famili..

Haih.. ini hati sudah kangen banget sama kucing di rumah... tu la salah satu keje aku kat rumah, menggemukkan kucing dalam waktu yang singkat. Tapi, bukan kucing je yang digemukkann.. har har harrr.. [ala-ala gelak M Rajoli dlm Diva Popular]

Menu raya ape ek kali ni.. aku mau request menu sendiri kat ibu .. mueheheh. Bila tah nak pandai masak macam ibu.. Kalau nak blajar masak dari ibu, memang malas aaa.. Selama ni pun semua main teka sendiri je.. Campak itu ini, agak-agak relevan tu bedal je.. jadi tak jadi belakang kira.

Kepada semua rakan-rakan yang mengenali diri ini [bapak tak hengat stereotaip gile], selamat menyambut hari raye aji yang bakal tiba ni.. [apsal malam ni aku skema sgt *dush dush*]. Kepada Kakya, jangan sedih-sedih tak dapat balik. Masih ada rakan kita yang senasib denganmu. Hehe. Nanti I bawak balik lauk pauk raye untuk you ye! Kepada yang nak balik tu, balik leklok.. jangan lupa baca doa naik kenderaan.. ahaha ape fesyen la pesanan aku ni.. tak berhemah tinggi langsung.

Okay lah, sekian dulu... Doakan aku pergi dan balik dengan selamat.. AMIN.


No comments: