Wednesday, February 07, 2007

Durian dan Dokong


Sabtu yang lepas, aku, Kakya, Zura, Bern, Sab, Shidi dan Basya telah mengikut G pulang ke rumahnye di Kampung Awah, Temerloh, Pahang.

singgah membuang ape yang patut..Sebagai seorang manusia yang tidak pernah tinggal di kampung, harusnye aku sedikit teruja. Yelah pulak tu, dapat makan durian kampung dengan dokong.. free lak tu. Perghh... nice gilo. Buah dokong punye banyak, siap leh berenang la dalam tu.

Bertolak lebih kurang pukul 9 pagi, sampai sana kul 12 lebih. Parents kak G takde, gi noreh. Kitorang pun terus meluru ke dapur menyiapkan makan tengahari. Memang habis dapur kak G kecoh.. orang ni masak gulai tempoyak ikan patin, orang tu goreng ikan, masak sayur dan lain2. Bern tulong bakar daging.. manakala Basya dan Shidi melepaskan penat kat ruang tamu. Kul 2 lebih lunch. Then pas Zohor, duk borak2 dan lepak2 melayan anak2 sedara G..durian time~~!!

Tak lama tu trus gi makan durian pulak. Huii.. puas hati lahhh! Makan tahap takleh masuk dah. Memang tak hengat dunia. Petang pas Asar, gi dusun petik dokong. Bern, G dan adeknye menunjukkan skill memanjat pokok dokong. Huhh tabiklah. Sori la aku bukan takleh panjat tapi kang dahan tu patah, bukan leh main gam2 balik.

Pas Maghrib, aku, Zura dgn Maria kopek isi durian buat tempoyak. Huhuh sayangnye tengok durian yang masih elok bakal dikorbankan menjadi tempoyak. Ahaha.. akhirnye mak G bungkus kan satu besen utk aku bawak balik. Ehee.. jangan jeles.

G membeli sayur bersama.... kekawannye! ahaks!Aku, Zura dgn Shidi balik lepas Isyak. Yang lain, tido situ. Sedih gak la nak balik, apsal tah. Emo tul. Haha. Maybe sebab sronok melayan budak2 tu.. rumah pun riuh je. Dah rasa macam suasana malam raye je. Famili kak G bagi bawak balik dokong banyakkk gile sampai belakang kete rase berat. Terpaksa bawak sparuh ke depan.

On the way back, sempat lagi singgah Kg. Baru, Shidi tapau nasik lemak kesukaan dia tu. Nak makan kat situ, aku dgn Zura dah tak lalu nak bukak mata. Hui rasa macam exhausted gile. Aku pun tatau apsal penat sangat. Maybe sebab semalamnye tu kitorang tak tido. Entah lah, tapi memang penat gila.Ish.. sapo kt blkg tu.

Balik tu terus terbungkam. Time Subuh, aku tengok Zura sampai tido pakai telekong. Kronik sungguh. Esoknye, bangun2 terus terase tonsel dah bengkak. Abis lupa pesan doc. Kepala pun dah berat.. badan pun dah nak demam. Terus la gi beli air cap badak tu. Telan pil ape yang patut. Petang, turun main badminton. Terus kensel demam ni. Hahaha. Alhamdulillah.

Apapun, overall memang bes sebab dapat makan durian sepuas hati. Hehe.




p.s: I finally figured out why I din have the title field in my posting. I din know I've to change the setting. LOL. Sorry, Blogger.

No comments: