Friday, February 02, 2007

Gewd ol' frens.



Sekarang ni banyak gile web macam Friendster, Myspace, Hi5, etc. Dulu aku ade ketiga-tiga tu.. tapi aku delete Myspace sebab aku rase Myspace merapu giler plus serabut nak mampos, termasuk la kebanyakan manusia2 dalam tu.. (tak semua ok, jgn nk emo). Hi5 plak takde motif sbenar kenapa aku join.. saje je, sbgai tempat aku nk view bile dah sangap taktau nk buat apa depan pc. Dan Friendster pulak, perintis kepada web-web spesis camni, masih menjadi my number one favourite. Later I'll tell you why.

Dari web-web camni, aku kenal ramai jugak laki. Yelah, biase kalu bab-bab nak berkenalan ni, mana ade laki mesej laki, pompuan mesej pompuan.. sangat jarang la. Kecuali lah kalau dah memang kenal, atau 'special case'. Dulu rajin lah jugak aku melayan, tambah-tambah kenalan. sekarang ni dah jarang dah. Letih lah. Ingatkan pompuan je banyak songeh, lelaki pun sama je.. banyak karenah. Tak paham aku. Kalau dah kata nak jadik kawan, jadik je la. Tapi ending mesti nak jadik lain. Apasal tah.

Tapi Friendster ni lain.. entah kenapa Friendster ni semacam banyak menabur jasa kat aku. Terus terang aku katakan fs pernah buat aku ketawa, terharu, sronok, dan menangis sedih. Banyak lah. Aku rasa jasa yang paling banyak fs buat kat orang adalah menemukan kekawan yang dah lost contact. Macam semalam, kawan lama aku masa form 1 add aku. Terkejut jugak aku. Bertambah terkejut bila tengok dia dah bertunang dah pun. Huihh mak.. Pastu aku pun tengok Friend's List dia. Jumpa lagi lebih kurang spuloh lagi kekawan aku. Memang ter'over-excited' la aku malam tu. Tengok kebanyakannya sama je.. tak berubah. Tringat la orang ni kapel dgn org tu, alih2 tgk dlm fs, kapel dgn org lain pulak. Ada yg dah grad.. ada yg dah keje. Yg mana skema, masih maintain skema. Mana yg begitu keremajaan, makin nampak stylo. Hish, masih kekal identiti diorang. Muka pun maintain jee.. Bagus tul. Aku je yang makin kembang.

Then terjumpe pulak fs besfren aku dulu. Halaa.. sebak rasa bila tengok 'Who I Want To Meet' tertera nama penuh aku. I was deeply touched! Ingat lagi kat aku.. sedangkan aku takde effort pun nak cari dia. *dush dush*

Nak lagi best, terjumpe pulak fs classmate aku sorang ni.. Alkisahnya aku adelah orang terakhir dalam klas kitorang yg tahu he was into me. Alangkan cikgu Math aku pun dah tau dulu. Patutlah ade skali ni dia borak dengan mamat ni, pastu tergelak sambil tengok aku. Lawak la masa ni. Aku tak tau pun pasal ni sampai lah satu hari dia ni pengsan dalam klas. Pastu budak2 laki dalam klas bukannye sibuk panggil cikgu, tapi sibuk terpekik, "Ayu!! Ayu!!" Aku blur habis, apsal aku pulak yang kena. Pastu dia ni bila dah sedar, terus pandang jer aku. Halaa klakarnye. Satu klas gelakkan aku. Tapi mase ni aku tak faham lagi.. sampailah satu hari aku dapat satu kertas yang aku jumpa bawah meja. Kertas tu ditulis dengan marker merah, tak ingat apa dia tulis, but something like confession on his feelings towards me. Kertas tu utk simpanan peribadi dia je, tapi budak laki klas aku yg nakal gile telah mencurinye dan letak bawah meja aku. Balik umah, aku terus bakar kertas tu. Giler kejam tak kejam. Hahahaa.. begitu kanak-kanak sekali ketike itu. Baru form one dah pandaii!

Aku blaja kat sekolah tu sampai form 3. Di situlah aku mengenal erti persahabatan.. eventho to be frank, the school was a disaster (angkara pengaruh politik kaler hijau yang melampau). Hari terakhir persekolahan siap kumpul ramai-ramai dan sorang-sorang tampil ke depan buat ucapan perpisahan. Perghh aku ingat lagi mase ni syahdu gile. Ramai yang nangis. Yang tak laratnye, budak2 laki yang menangis sampai merah bijik mata. Di situ jugak lah I had my first crush on sumone. Asalnye asyik gaduh dengan dia, last2 ter'fall' pulak. Tah pape. Adey lawak, lawak.

Hish banyak pulak aku cerita pasal kisah silam. Okay laaa.. ckup sampai sini. Daaa.



No comments: