Sunday, December 14, 2008

I eat danger for my breakfast!


Yesterday I went out to watch Bolt. Memang kelakar.. aku asyik gelak je. Lawak Disney lain sket.. so don't expect you'll hear the same jokes like Madagascar.

The only thing that bothered me was Miley Cirus's voice. I loathe her so it got kind of distracting.

And I also bought a new bedsheet. I already chose a green bedsheet and the receipt was already written until when I was lingering around kids bedsheet, suddenly something came into my mind and I asked Sha whether they have Transformers bedsheet. Instead, look at what I had found.. Harry Potter! (I'm a HUGE fan of HP in case you have no idea)

I straight away asked the promoter to cancel my receipt and write a new one for my Harry Potter bedsheet. Hehee. Takde kejer. Terasa macam cari untuk anak ok..


My bed in Cyberjaya.

How was your Raya Haji? Raya aku ok la.. biasa je. Ibu masak Nasi Beriyani. Meratah je kerja aku. Then Mak Long entah apa mimpi, tiba-tiba teringin nak buat lauk pengantin! Sambil tolong dia decorate ayam bulat tu, dia membebel kat dapur rumah aku, "Ayu, kamu makan ni. Biar cepat sikit sampai jodoh!"

Kelepek~

"Terima kasih, Mak Long."

Hasil tangan mak long (dan aku sesikit hahah)

Then Pak Ndak ada buat kenduri korban. Ee.. setiap kali pergi rumah dia, mesti terasa semacam. Bukan apa, dulu masa aku kecik, Mak Long duduk depan rumah dia dan setiap kali balik Ipoh, keluarga aku akan stay rumah dia since time tu family aku takde rumah lagi kat Ipoh. Lagipun arwah Opah duduk dengan Mak Long. So, bila pergi rumah Pak Ndak, memori nakal mesti lah timbul balik. Kes jatuh longkang, main mercun tangan melecur, main kejar-kejar, main tulis-tulis surat.. main mak-mak bawah pokok jambu air.. semua kat situ.

[photo removed]

From left: Mak Ngah, Ibu, my sis - Iena, me and Mak Long.

[photo removed]

With my siblings and cousins. Kami sangat rapat.

Dan situ jugak bermula kisah pupply love pertama aku. Mak-mak sedara aku cerita, dulu masa aku kecik, aku gila bayang kat sorang mamat ni. Jenuh aku recall, tapi aku tak boleh ingat langsung. Baru tahun ni aku dapat tahu (setelah hampir dua puluh tahun berlalu), diorang hanya buat-buat cerita je sebab nak kenakan aku! Ya Allah.. punya lah real cerita diorang.. semua sedara-mara aku tahu aku gilakan mamat tu. I was the last person to know it's not true!! Oh. My. God.




[photo removed]
Me and my cousin, Farah.

Next, bulan lepas cousin aku telah selamat mendirikan rumahtangga. Tahniah, Farah. Ni sepupu sebelah ayah aku. Diorang ni berderet tunggu turn nak kenduri kahwin. Baya-baya aku je pulak tu. Apa lagi.. bila pergi kenduri dia hari tu, kena psycho lah. Adoi..

"Bila kami nak merasa nasi minyak anak Pak Long (ayah aku)?" tanya ibu-ibu saudara.

"Takkan takde calon lagi?" tanya Pak Tam.

"Betul tak ada," aku jawab.

"Haa.. kalau Uncle nampak kamu dating kat KL ni, haa siap laa!" warning pulak Uncle aku. Adoi.

Kadang-kadang kesian aku tengok parents aku. Saudara-mara semua suka usik aku depan diorang. Haih..

NANTI-NANTI LAH!!!!



p/s: Ibu, since you already know my blog, kindly ignore this entry. Cayang ibu. Muaks muaks!


No comments: