Thursday, October 20, 2011

Bowl for Charity.



Where have I been? Been neglecting my own blog for weeks. Came back with a copy-and-paste article and gone again.

I wasn't going anywhere. But I barely had time to check this blog. Not even to take a quick glance over it. I was tied up with my schedule, my work and a charity event. Well that event is what I wanna talk about in this entry.

Sejujurnye banyak kisah-kisah yang berlaku yang aku nak kongsi tapi sebab dah lama terabai, cerita pun dah membukit, so aku amik je la yang paling senang nak cerita dan mempunyai beberapa keping gambar :P

Sebenarnya tak lama dulu aku, somewhere in July, I decided to join a charity team kat tempat kerja aku ni, atau lebih dikenali sebagai Humanitarian Aid Team (HAT). So rasanye korang pun boleh tau la kan basically apa yang team kami ni buat. Melawat ke rumah-rumah kebajikan, berikan bantuan pada yang memerlukan, kumpul dana, dan lain-lain lagi lah yang berkaitan dengan tugas kebajikan ni. Ada event yang berjaya memancing tumpuan media cetak jugak lah.. Ni antaranya..

Click for larger view

Click for larger view

Click for larger view

Tapi rata-rata event yang diorang buat ni memang aku tak dapat join sebab selalunya kunjungan ke rumah kebajikan ni diorang buat pada hari Sabtu.. dan hari Sabtu aku takde, pergi kelas di Shah Alam.

Event yang aku nak cerita ni ialah event terakhir yang kami buat setakat ni iaitu HAT Charity Bowling Tournament. Yeahhh.. bowling tournament, bukan melawat rumah kebajikan haha. Tujuannya adalah untuk mengumpul dana bagi aktviti seterusnya. Mungkin bagi yang tak pernah terlibat dengan charity events macam ni wonder untuk apa dana tersebut kalau setakat melawat je kan. Biasanya kami bukan pergi dengan tangan kosong, ada sumbangan yang diberi, samada pemeriksaan kesihatan secara percuma (since tempat keje aku ni penuh dengan medic/nursing/physio students), ataupun sumbangan dalam bentuk alatan atau kemudahan yang diperlukan, bergantung pada keperluan sesuatu rumah kebajikan tu.

Kalau ikutkan bowling tournament ni pun aku tak boleh nak join sebab tarikh asalnya jatuh pada hari Sabtu, tapi entah cemane diorang putuskan untuk tukar hari Ahad. So aku agak sibuk lah dengan kerja belakang tabir ni since aku handle promotion. Mula-mula agak mencabar sikit nak cari penyertaan sebab sambutan agak dingin. Dua minggu sebelum tournament, kami hanya berjaya dapat 6 team sahaja. Bulan Oktober ni banyak aktiviti lain dan students pun ada yang sibuk nak exam, mungkin dari segi tu dah impak jumlah penyertaan. Tapi Alhamdulillah berkat kegigihan komiti, dalam masa dua minggu tu, kami berjaya dapatkan lagi 16 team. :)

Hadiah yang mendapat banyak tajaan dari doktor-doktor pakar di kolej.

Juara longkang dapat real pin okey!

Aku pun masuk bertanding please. Walaupun tak hebat langsung kan, masuk je lah. Ranking peribadi, aku hanya berjaya dapat no 15 daripada 40 orang peserta perempuan. Hahahaha. Tapi team toksah cite dapat nombor berapa. Hahaha. Ibu pun masuk jugak tau! Supportive kan dia? :P Team dia dapat no 7 dan ranking ibu ialah no 8. So lagi hebat la daripada anak-anak dia (adik aku pun masuk!!).

COO merasmikan kejohanan boling.

Nak tiup semangat punye pasal.

Alhamdulillah event berjalan lancar dan habis seperti yang dirancang. Kalau aku organize event, aku paling tak suka ada delay yang terlampau panjang. So aku make sure semua bermula on time atau at least delay dalam 10 ke 15 minit sahaja. Aku rasa berkat aku spam email ofis untuk mengingatkan diorang tentang punctuality telah berjaya sebab peserta yang seramai 88 orang berjaya hadir on time. :)

Group photo: Winners and crew.



********

By the way, merujuk pada entry bulan lepas, Celoteh ala bundle, department kami menang first place untuk deco raye tu. Weeeehehehehehe..

Okay lah nanti pos cerita lagi satu. Daa.





No comments: