Saturday, November 17, 2012

Sabtu yang biasa.

Hari ini perintah berkurung oleh abah. Sebab ibu demam panas so abah minta aku duduk rumah, masak dan tengok-tengokkan ibu.

So tak jadi lah plan aku ke Pasir Putih untuk menghadiri kenduri berkhatan anak bos aku. Sorry ye, bos.

Sebab bosan duduk rumah je, otak mule la pikir bahan ape ada kat dapur. Hahaha. Teringat ada sebungkus epal tak bermakan. Rasanya dah sebulan duk dalam peti ais. Abah beli tiga bungkus besar untuk makan-makan hari tu pastu terlupa nak hidang. Ape lagi kan.

Hari tu aku amik sebiji dua buat epal goreng haha. Sedap gak.

So hari ni jadi rajin sikit (sikit je), buat la apple crumble. Kira ni resepi epal paling ringkas la kan hahaha.

Resepi aku refer kat sini je, http://allrecipes.co.uk/recipe/478/perfect-apple-crumble.aspx

Resepi ni sangat mudah dan ringkas. Ada banyak cara orang buat tapi aku pilih yang ni sebab ni resepi original aku rasa.

Alhamdulillah menjadik pulak kan. Hahaha. Dah la sambil buat tu, sambil goreng buah cempedak mak long bawak haha. Satu western, satu tempatan. Pening gak aku, kejap bau epal, kejap bau cempedak.

Dua hari lepas, aku try buat durian crepe. Tak cantik sangat la but rasanye memang best. Nanti nak buat lagi :)

Ok lah, bagi yang ingin mencuba resepi apple crumble, selamat mencubeee.


No comments: