Friday, August 31, 2007

Long live, Malaysia.

This is my last entry before I move back to Cyberjaya and start a new chapter in my life. =)

Esok pagi aku dengan family akan bertolak ke sana untuk bawak masuk semua barang-barang. But then aku akan stay di rumah Ampang sampai hari Rabu sebab ada orientation program kat Menara OCBC. Nervous jugak sebenarnya.. but hope everything will be fine.

Birthday aku baru je berlalu. To those who still remember my birthday, thanks a lot for the wishes! (I guess FS gave such a big help, didn't it?). This year, I got the chance to celebrate the day with my family and relatives. Kebetulan birthday aku sama dengan anak buah, so kitorang sambut sekali kat rumah aku dan jemput semua sedara-mara datang. Ehee.. bes bes. Moreover, I got a gold necklace from my parents. To be frank, selama ni aku hanya ada seutas rantai emas dari kecik sebab aku tak suke pakai emas. Dan rantai tu aku tak penah pun pakai. But since masuk MMU, aku noticed kekawan pompuan aku semua ada rantai emas yang dipakai hari-hari. Bile duk tengok, lelama aku rasa macam pemanis pulak. So aku terlepas cakap kat mak aku pasal tu tapi aku takde la terniat nak suruh diorang beli. And there you go, a lovely necklace for my birthday. Wut a pleasant surprise!!! Terima kasey abah dan ibu.

Anyway, today is Abah's birthday... Selamat Hari Lahir yang ke-57, Abah! Thanks for everything! You're the best Abah ever.

And also, it's Merdeka Day! Unfortunately, I didn't get the chance to join the countdown. I wasn't really well and felt like my head was going to blast, so I got off to bed around 10. But dalam pukul 12.10 camtu aku terjaga sebab terdengar bunyi fireworks dari stadium. Sambutan Merdeka kat Ipoh ni agak gilang gemilang jugak sebab aku tengok persiapan kat sana sini dibuat macam gempak je. Kali ni banyak jugak kereta yang bubuh bendera besar kat bonet depan.. Aku terpikir nak buat tapi kereta pun dah jarang berasap kan..

Aku jarang online dua tiga hari ni sebab PC aku buat problem.. and I've to change my motherboard againnn.. Dear, dear.. wat a lousy user, I am.

Okay lah.. I haven't finished my packing yet.. (I hate packing, but I hate unpacking even more) so, gotta go. Happy Merdeka Day! Malaysiaku Gemilang! Weeee~!

No comments: