Sunday, February 08, 2004

~Cosmo's World Theme Park~



huwaarghh...memenatkan! but it was fun! dah lama plan nak pi. akhirnye termakbul. aritu pi jer times square tu, tapi tak main. hehe.. seronok.. best.. tp penat...dan pening! but that's ok. rase nak pi lagi.. tp tgk lah satu hari nanti. teringin nk pi dgn syakiera. dah janji dgn die dulu. tp die dah pindah kelantan. susahlah.. insyaAllah, kalau ade rezeki.. ley pi lagi..

sha dgn aku yg paling havoc. paling byk naik, aku. sha 2nd. paling sikit? mael. ahaha! tp aku tanak pakse die naik. sbb die yg drive kete. kang lalok mamat tu, aku yg kene drive. takmo aku. yg paling kuat jerit? die jugak. aku jerit, sbb nakkan feeling. kekdg busan pulak.. nak2 yg naik atas dan pusing2 tu [spinning orbit]. tak laju die pusing. gayat jer.. tp dpt gak release kan tensi..tp skejap sgt! lain kali nak pi dgn family plak..

aku paling suke yg pusing2 360 degrees tuh..Space Attack! Mulenyer aku cuak gak nak naik...takut pengsan. aku kan berpenyakit. but the feeling of excitement failed to make me tought twice. aku naik gak. dulik per. dah lah sblm kitorg, ade org muntah. gile byk lak tuh. lain kali, perut tgh penuh, jgn naik. mmg la kuar balik. aku dgn sha je naik. mael dgn ziela tak brani. kitorg amik bhgn yg jauh dr muntah tu [walopun dah dilap,tp saki baki mendasing tuh still ade..yuck!]. aku siap bace bismillah.. mintak2 tak pengsan/muntah.

damn it was fun. mmg lah gayat. nak2 bile dah terbalik. rase nak jatoh. tp best sgt. aku rase gayat lagi naik dizzy izzy [tah pe tah nama die]. yg tuu kecut perut. yg ni tak pon. gayat sbb rase nak jatoh je. sape takut gayat, dun weri bout that. rugi kalau tak cuba.

aku dgn sha berjaye naik sume. rollercoaster was damn great. bile time menjunam, ade gmbr diamik. bile tgk muke2 kitorg, alahai kelakarnye. zila langsung x nmpk muke, tutup dek rambut. mael lak menjerit cam org kene histeria. klakar gile!

sblom balik...kitorg naik balik yg first2 kitorg naik. pastu br naik yg pusing tak tentu arah..tonggang terbalik. then igt nak naik yg pusing 360 degrees tuu lg skali.. tp tak jadi lak pasal sha dah tak larat.

dah penat plus pening, br sedo perut lapar. terus serbu kenny rogers. burrpp~ alhamdulillah...

pendek kate...mmg kitorg puas ati laa main kat situ.. eventhough rase cam nak naik sume skali lg. ekeke. tiket rm25 aku rase berbaloi utk yg main habis2an. masuk je kete, sume dah longlai. aku duk tanye mael, die larat drive ke tak. sbb ade skali, mael dah pening2..loya2.. ahaks.

sampai bilek, sha carik pc, aku carik panadol. pening sungguh paler pas naik yg last skali. seb baik aku decide nak naik yg tu last skali. mmg berpusing kepala. igt nak tido, tp pening sgt. tak mau lena. tibe2 terpk.. panadol bkn ubatku. nescafe lah penawar paling mujarab. sah2 pas minum nescafe, otak aku kembali di kedudukan asal. pelik ye? patutnye caffein bikin lg fening.

ngantoklah...penat tak ilang lg...sekian dulu...

[3.17am]





No comments: