Tuesday, February 24, 2004

Gile.

Seimbas lalu...



20hb Feb - Jumaat


- Balik ke Kuala Kubu. Boleh lah aku tolong family packing barang utk diangkut ke Terengganu. Abah cakap 3 lori Polis akan dtg ari Sabtu kul 9 pagi. Terdetik gak di hati, cukup ke mase nak packing? Cukup kot. Family datang amik aku kat CJ kul 4 petang, bertolak pukul 9 dari Terengganu. Abah mesti penat..drive seharian. Kalau aku, dah gile agaknyer.

- Abah ckp aku makin gemok. Aku dah lali dah..asal balik je, makin gemok. Tak penahnye kurus! Hahah! Tak kesah pun. Isk..apesal tak kesah ha? Bahye ni. Esok2 dah tahap obesiti...tak kesah gak, cemane? Ape nak jadi la aku ni. Dua kali aku kekununnye try nak diet.. huk huk. Poyo.. dedua kali tu gak, aku kene cirit-birit, gastrik, siap dengan demam panas. Padan muke. Doktor perli baikkk punya~ Sabau je aku.

- Sampai je KKB...Mak tam dah sampai dengan sepupu2 aku, Nurul dan Faqirul. Belum ilang penat, diorang dah start packing. Mujur aku dah packing brg2 aku mase cuti mid term dulu. Abah beli makanan untuk dinner banyak betul. Tp langsung tak berusik. Biase ler..bile dah penat, ilang dah selera makan. Aku lak dah lunch mase kat CJ. Sudahnye semua makanan berbuang. Ruginyer~

- Kene attack asma lagi. Aku rase cam dah tua. Asyik asma je. Aku pun tak tau punca sebenar. Ni yang buat aku nak duk ostel je sem depan. Tp ostel skang susah nak apply. Diorg nak surat doktor dr spital kerajaan. Ah sudah..ngarut ape. Aku paham la dorang wat centu sebab ramai tipu sblom ni. Jahat laa penipu2 tu sume! Tak pasal2 orang yang bebetul sakit terseksa cenih. Tp bile mase pulak aku nak pi spital wat medical check-up? Parents pun dah ciau ke T’ganu. Aku tak penah pi spital sorang2. Malaslah. Tak reti.

- Tp kalau kene kejar ke spital, best jadi asthmatic ni. Bley terus masuk jumpe doktor..takyah queue. Pi jer bahagian emergency. Daftar nama, pintu bilek doktor dah terbukak. Mengikut keutamaan, 1st..pesakit jantung. 2nd, asthma. Nyeh nyeh~ Untung2 bile dapat doktor encem.. hehe.. [tanduk dah kuar].

- Plan nak jumpe Syakiera mungkin tak jadi... Igt nak paskan teddy2 McD yang die pesan dulu. Last2 kitorang berserah je. Kalau ade rezki, ade la..



21hb Feb - Sabtu



- Awal2 pagi lagi dah kene kejut. Adoi la..payahnye nak bgn. Maklum ler, tido lmbt. Rancak berborak dengan sepupu & adik sambil main tenet. Pergh..breakfast banyak gile. Ibu masak..abah beli kuih-muih. Nak jamu org2 abah yang datang tolong angkut brg. Tp kitorang [aku, adik & sepupu2] sambar dulu.. mueheheh.. Bukan ape, kene la cas betri dulu kan? Egegege~

- Ramainye orang yang datang tolong. Penuh sesak umah. Kelam kabut aku bungkus mane yang blom. Adek aku pepagi dah chow jumpe kekwn die. Ampeh! Brg bukannye sikit. Heee~! Sepupu aku, si Nurul...amik kesempatan 'cuci mate'. Perghh...hebat. Sat2 kang die ckp, muke orang tu macam ni.. muke orang tu macam tu.. Macam Jaafar Onn pun ade! Aku tak minat lak nak usha. Cukup la bapak aku je beruniform. Sbolehnye aku nak ngelak orang beruniform ni. Hehe~ Tp yang tak bestnye.. teruk aku kene usik dengan sorang anggota ni. Aku pun taktau apsal. Mane aku pegi, die ikut. Hisk.. last2 aku nyorok kat bilek je. Dok diam2 kat situ. Alih2 sampai ke bilek aku, die datang. Nurul dah berair2 bijik mate gelakkan aku. Yang geramnye, aku bersin pun orang tuu nak tego. Sebok je~ Nurul ckp, orang tu asik tengok aku je. Heeeh..mintak mahap. Aku wat bodo jer. Ape je die ckp kat aku, aku diam je. "Ar..ape? saye pekak la incik!" Duh~

- Tetibe, tetengah aku busy mengemas meja.. satu kelibat muncul depan mate aku. Ya Allah! Syakiera? Terharunye aku! Die senyum je kat aku. Punyelah aku hepi tak terkate.. die nak bertolak ke Batu Gajah.. so die singgah umah aku kejap. Mak aku pun terkejut besar tengok Syakiera. Aku pun grab teddy2 McD die..dan kitorang menuju ke kete. Alamak aii.. ade parents dan adek die, A'lieeyaa [sori Sya kalu salah eja, payah la!]. Eee..segannye aku dengan ayah die. Terkujat2 jugak laa aku jaga manner. Maklum ler..keluarga die alim belaka. Sya pun pakai tudung labuh. Dah la time tu, aku pakai.. err.. nevermind. Huwaa~ pilunye hatiku bile A'lieeyaa dah tak kenal aku.. Sebak ati aku. Dulu, mase aku salu pi umah Syakiera, A'lieeyaa tak bagi aku balik. Die siap ley panggey nama aku.. errr..walopun pelat.. [jadi, 'Kak Aju' instead of 'Kak Ayu']

- Dalam kul 1, umah aku clear. Alahai, tetibe sebak pulak rasa di hati. Aritu ari terakhir aku kat sane. Ehee..byk sangat kenangan. Lame jugak aku menetap kat situ.. erm.. jap kire.. 4 tahun. [Lame ke?] "KKB, I will be back!!"

- Pas Zohor, bertolak ke Ipoh. Ibu nak jumpe intan payung die, Along. Mulenye nak drop aku kat CJ sblom balik Ipoh sebab esoknye nak balik Tengganu terus. Kalau dr Ipoh, leh ikut Deli.. lagi dekat. Aku tak kesah sebab aku kene paham situasi mase tu [err..walopun sedey sikit..isk isk..]. Last2 abah sanggup anta esok je.. sblom ke Tengganu.. Jauh tu, sebab pas pi CJ, kene patah balik. Perghh..terharu. "Eleh bah, ngaku je la abah windu kat anak dara abah yang tembam ni!"

- Manjoi [kampung aku] happening malam tu pasal PM datang sempena Maal Hijrah. Alahai.. teringinnye nak pi mesjid. Ade ceramah Maal Hijrah. Tapi aku tatau, dah habis ceramah, baru Mak long singgah umah. Mak long ckp, masjid sesak sampai orang duk kat tangge. Seronok dgr mak long citer pasal ceramah tu. Banting duk sangkut sana sini..bebetul depan pagar umah aku pun ade, aku tak perasan langsung. Maklum ler, nak sambut PM. Meriah la malam tahun baru..


22hb Feb - Ahad


- Sampai CJ kul 12.. ehem2.. Sha tengah watpe tuu?? Hehehehe~ As I expected, Fieza lom balik. Rase arini ileks betul.. sebab? Esoknye cuti! Muehehe.. Secara otomatiknye, minggu ni takde tutorial. Yeah baby! Err..taktau ar pulak pasal replacement class. Sha cek MMLS, tak inform pepe pun. That's a good sign.. nyeh nyeh~ [tanduk tumbuh agi..].

- Wahhh..tetibe tersedar mid term exam Statistik dah dekat. Tak study ape pun. Giler tol. Notes pun tah ke mane. Perghh... Ayu, Ayu. Tak igt ape pesan ibu? "Tengah belajar, wat cara tengah belajar." Keletung~! Terase paler cam kene ketok dek frying pan. Ayu, bile ko ni nak sedar? Heee~~

- Tah mane silapnyer... salah sedut udara kot.. malam tu teruk kene selsema. Alahai, bencinye flu! Seb baik ade stok ubat. Alamak, tinggal 2 biji je Clarinase. Kene pi beli esok2 ni. Sudahnye, kul 1 tak silap.. mate dah ngantok, kesan ubat. So masuk tido. Cis cisss... kul 2.30 terjage lik. Pusing kiri..pusing kanan, tak mau lelap. Bangun.. pi bilek air.. tido lik.. Kroh krohh.. zZzzz.. Herk! Kul 5 lebih terjage lik. Cisssss~! Tak leh tido sungguh aku malam tu. Bangun.. pi minum air. Try tido lik. Kul 6.30 jage balik. Terus pi bilek air amik wuduk. Pas subuh, tido tak hingat duniye, jangan tanye bangun kol bape. Biarlah Sha dengan Fieza je tau. Wahahah!




23hb Feb - Isnin


- Yeay! Cuti lagik.. bestnye. Arini takde pape yang best. Duk lepak kat bilek jer. Ade gak terdetik nak pi taman yang Mimi bgtau tu.. tp rasenye malas pulak nak turun. Ape lagi nak keluar. Lebih2 lagiiii driving. Herrr..tak minat! So duk je la kat bilek.. konon nak study..huk huk... last2 bantai tengok Italian Job lagi.. best lah cite ni... sebab..ade... 'Napster' yang kiut tu.. hik hik! Sambil tuu cuci mate tengok my fave car, Mini Cooper [really I know nuthin bout cars, so ask me nuthin bout it]. Lagipun cite ni takde adegan romance. Alhamdulillah.. leh tengok dengan senang hati.


Seth Green @ Napster/Lyle





Pssst :- Missing my family already..

No comments: