Monday, January 04, 2010

Daily Life.



Things happened to me recently.

1. Involved in a road accident in JB along with my bbs, sha and fieza. A lorry hit us from the back. No injuries. Alhamdulillah. Tapi kesian dekat Fieza, boot kereta remuk dan cermin belakang pecah. Kereta Honda City baru lak tu.. Wu wuuu~~~

2. Selamat menjadi pengapit buat pasangan newly weds, Fauziah dan Bern untuk kedua-dua belah pihak. Satu di Temerloh, satu di Johor. Tapi ada dugaan tersendiri la time ni.. Di Temerloh, kena gi hospital lepas kena asthma attack. Akakak. Di JB, eksiden, malam tu terus demam panas. Mungkin kalau nak jadi pengapit, kena ada baca-baca dulu kot? Buang sueyy~ ahaha.

3. Kini bergelar student UiTM, Shah Alam. Alhamdulillah lepas macam-macam dugaan (you've no idea), dapat jugak further study. Wuu.. berkat dorongan dan restu ibu bapa kot. Tak pernah plan nak buat Masters sebenarnya.. tapi ini lah dikatakan rezeki dan ketentuan Allah agaknya. Semoga dapat grad dengan jayanye. Amin!

4. Just found out another medication that I'm allergic to. Painkiller jugak. *tepuk dahi* Al-kisah jumpa doktor sebab tak tahan backpain (maybe due to the accident), doktor memang tak boleh nak bagi painkiller tapi agaknya sebab dia kesian sangat tengok aku yang macam berusia lapan po tujuh tahun ni, dia kasik painkiller jenis lain. Tapi dia suh makan ubat anti-allergy sesiap. Haha. Tapi naik jugak alergik aku but it wasn't that bad at all. Maka aku dinasihatkan untuk berjumpa pakar alergi kerana aku akan menghadapi kesulitan untuk menjalani pembedahan di masa akan datang. Masih dalam proses, my mom asked her friend who's a doctor so he'll try to get me an appointment untuk aku jumpa pakar tu. Eeeepp.. brapa banyak pakar la aku kena jumpa.

5. Does anyone notice my blog is now SIX years old? Bravo! *throws confetti*

6. About my blood problem.. I don't have to do regular check ups with hematologist anymore. Yeay! But I've to come down to the hospital for an annual check-up for monitoring purpose. Wokey no problem.. once a year is so much a good news to me. Alhamdulillah. And oh, aku kena sambung balik follow-up on my asthma pulok. Hah. Tak kuasa. Ever since my doctor told me, "Asma awak kekal sampai mati.", seriously I don't think I give it a damn anymore.

7. Banyaknye penyakit aku. Sshhssss~~

8. My department's Xmas Gift Exchange Day berjalan lancar. I was so busy on the weekends, I didn't have time to do any preparation at all. Tu sedih sikit tu. But everyone seemed to be happy with their gifts so okay la tu. Dapat pulak makan free, bos organize sekali terus untuk team lunch on that day. Masakan kambeng dia memang terbaek siott~~~~

9. I bought one item from my new year wish list which is Samsung Portable HDD 500gb. Yeeehaaawww~~ One down, nine more to go! (nak mampos?)

10. Someone from the office told me I have multiple images. She said, "You punya muka lain-lain..I tak boleh cam wo. Without the specs, you lain. Masa Raya Dee Moon, I didn't recognize you. Masa Annual Dinner, also I couldn't recognize you. You ini banyak imej la!" Ha-ha-ha, I just laughed.

Ok I gotta hit the sack. Kena tidur awal.. Esok kena gi UiTM. My registration was incomplete. Memang selamba badak, gi registration hari tu, apa pun tak bawak! Aku bawak offer letter dan payment slip je. Medical report pun takde. Wakakaka. Dah lah kena submit banyak kaunter. Maka, dengan bijak pandainya, aku memulakan kelentong di setiap kaunter..

"Semalam saya eksiden dekat JB (which is true). Kereta tu memang remuk la.. (which is also true). Dokumen-dokumen saya semua dalam kereta tu.. Tak dapat nak amik.. (which is so not true). So macamana ek?"

Muka seposen abis.

"Takpe.. Submit kemudian."

Cayalah, Ayu! Sep bontot sket.








4 comments:

Sang Hidup di Dunia said...

nak sep bontottt!! :P

@yU said...

meh meh~~! hehehehe.

Seorang Naimah said...

sep bontot jugak....
ekekeke....
akak amik master in ape kak??
da ke s alam tu....
jangan lupa jenguk saya yang kejauhan ni...

@yU said...

yey jom sep!

ms sc IT.

hehehe.. insyaAllah ade kelapangan akak roger awk... tp awk kene bawak akak jejln la.. kate dah terer drive kan? :)