Wednesday, January 27, 2010

I can't tell whether I'm tired with life or life is tired with me.



My current schedule is a total chaos. With more and more development work coming in, I barely left the office before the night crawled in. I have started my first semester being a postgraduate which means I have to get up at 6.30am on every Saturday morning. Plus, I’m gonna start taking piano lessons next week! Wooohoooo!!

Gile ape aku ni. Semua bende nak buat. Inilah rakus namanya.

Oh, and maybe aku nak subscribe gym pulek. Aritu gi survey gym kat Precint 8. Maklumlah, konon nak cari paling dekat. All the equipments are brand new tapi aku bengang sket pasal registration fees dia RM140 dan monthly fee is RM70.  Baik aku subscribe TF ke FF ke CF ke!!! Even their registration fees pun tak membunuh macam tu. Facilities pun tip top. Tapi masalahnye gym-gym bagus ni semua jauh-jauh. Tensyen betul aku. Bukak laaa satu kat Presint Diplomatik tu!

Hari tu bergaduh dengan teammate aku. Aku pun tatau apsal kekadang aku rase dia saje nak aniaya aku. But in a way, dia ni baik sebenarnye. Mungkin masing-masing tengah depressed sebab hari-hari balik malam, aku meletup jugak la akhirnye. I really hate it when I’m angry.. Sebab bila aku marah, maknanya nahas. Bila aku dah mengamuk, aku menyesal. Hah tu lah dia.

Bila dah marah tu.. balik tu aku rase menyesalnye aihh.. sampai termimpi-mimpi. Sebab tu aku tak suke bila aku marah. Pastu esoknye, aku tegur dia dengan rasa bersalah. Dia respon punyalah baik. Perghh.. terus rasa nak terjun bangunan.

When I was working for my previous project, I was very close with my China coders especially sorang ni eventhough diorang dekat China. In fact, we still keep in touch via emails and sometimes he sent me postcards. He’s truly a nice guy. Kami sebaya la but kekadang aku rasa dia ni macam tua daripada aku. Kami banyak share personal stories and he’s a very good listener. Dia penah datang Malaysia for 1 or 2 months la lebih kurang. Best do masa tu. So bila dah tuka projek ni, aku tak dapat la nak borak dengan dia through IM dan dia pun dah tukar projek untuk company lain. Wu wuu~~ Sedih.

Bila aku join projek yang sekarang ni, aku dapat tahu projek ni pun ada China coders. Lagi ramaiii. Tapi at first aku takde liaise dengan diorang. Hanya beberapa bulan yang lepas, baru lah aku ada liaise dengan dorang sebab semua program deployment, diorang kena hantar request dekat aku. When I started to get along with them, I felt this strange feeling of excitement, because they remind me a lot of my former coders. Surprisingly they are very nice too. They always talk nicely and always give very good compliments to me. Kenapa lah orang Malaysia tak bersikap generous macam ni?

Dan aku pun dah start baik dengan sorang coder ni. He likes photography so much and his photos are amazing. Click here to see his photos. Aku berharap lelaki Melayu akan jadi macam diorang ni. Very humble and low profile. Tu lah point aku bercerita pasal China coders ni sebenarnye. Hahahaa. Sebab aku tak jumpa lagi la laki Melayu punya humble macam ni. Rasa lapang je dada bila borak dengan diorang.

So guys, belajarlah meng-humble kan diri ok! Tak rugi pun. Orang lagi senang nak dekat. Hihi.
K laaa nak tido. Nytee.




No comments: