Monday, April 26, 2004

Batu Burok...



Sedo tak sedo dah masuk minggu ke3 aku bercuti. Juge bermaksud dah sampai la minggu terakhir aku kat T'ganu ni. Tapi aku mebbe lanjutkan cuti lagi sminggu pasal minggu pertama sem baru nanti banyak cuti gak..dan kebetulan aku ada klas sehari je. Aku pon dah cek result sem lepas.. pheww..alhamdulillah lepas semua. Seb baik tak kene supp. Seronok gak duk Terengganu ni.. Sebelum family pindah sini, mase kecik dulu kitorg penah dtg bercuti ke sini. Masa tu tak byk pembangunan lagi. Hotel yg kami duk dulu tuu pun ade dekat2 ni jer.. Maklum la...umah tepi laut aje.

Masa nak balik aritu, memang kelam kabut abis. Ye ler, tgh sibuk peksa, tade mase nak kemas brg. Abis je paper, aku kuar setelkan sume hal. Sha dah bising aku tak balik2 bilek packing brg. Hehe..aku tau dia riso. Masa tu dah dekat pukul 1. Flight pukul 4.30. Aku kene pack semua brg kat ostel sbb dah nak masuk tahun pengajian yg baru. Kene la kosongkan bilek. Mujur brg aku tak byk sgt masa duk kampus Melaka dulu. Balik je aku terus packing. Mmg tak cukup masa! Uncle yg tunggu aku kat KLIA dah call tanye bile aku nk bertolak.. Haru biru betul. Then Fiza, Sha dgn Ziela tolong aku angkut brg masuk kete (Thanx wei!). Aku nk angkut sume brg ke umah yg bakal aku duk next sem. Tiga kali angkut gak ar, termasuk brg Ziela. Tu pun seb baik aku dah angkut baju sesiap. Huhu.

Dalam kul 3.10, akhirnya sume setel. Gile ar..aku cuma ada masa 20 minit je nk pi KLIA. Kene ade kat sane, kul 3.30. Actually uncle tu suh aku dtg kul 1.30. Dia nak bawak pi makan dulu. Time aku nak balik ostel anta kekwan yg tolong punggah brg.. uncle tu call agi ntah kali ke brape. Kene marah arrrr...aahaha!! Bygkan ar uncle tuu tunggu sejak kul 1.30 agi! Mau tak sakit jiwa dia. Aku ckp la aku on the way. Padahal aku still kat Cyberia. Dah setel sume, pastu ape lagi...aku pecut ar. Kalau aku tak maintain 140 ke atas, mmg aku tak sampai on time. Time tu tawakal aje la.. Seb baik aku jenis speed. Sempat gak aku main speed dgn satu kete Honda ni.. kuang kuang kuang~

Tapi pasni, aku tanak speed dah...bahaye.. idop hanye sekali.. (nasehat diri ku buat kali ke patploh) Sampai je kat tempat departure tu, aku call uncle tu.. Inilah respon uncle tersebut, "Hah? Dah sampai??" Sudahnya aku lak kene tunggu dia pasal dia igt aku lmbt agi so die pi menom-menom dulu dgn isteri dia.. ceis.. nevermind, take ur time. Eceh. Bila dah jumpa tu, mulut aku pun dah tak reti berhenti mintak maap. Aku tgk isteri dia cam bengang je ngan aku...kui kui..

Masa kat tempat menunggu, tibe-tibe aje pelakon Zamarul Hisham tu duk sebelah aku. Aku pun terus melompat dan mintak dia sign otograf kat baju aku! Huahahaha! GILER. Takkan ku buang tebiat hingga begitu sekali. Aku buat dunno aje la..ape la.. takkan aku nk tego die, "Eh, awak Zamarul tu kan? Encem la awak ni.. Sepupu saye minat gile kat awak..Seb baik kite naik MAS..kalau Air Asia, saye dah berebut nk duk sebelah awak." HAHAHA! Kirim salam~

Time cuti, aku tade wat ape sgt pon. Parents ajak gak usha-usha bandar KT ni... Tapi tah ler, malas. Aku jenis suke terperap dlm umah. Aku tak suke cuaca panas kat luar tu... Lemas. Baik aku duk umah. Selalu gak parents bawak kua makan... kat Batu Burok ni.. Marang ke.. tgh bandar tu ke.. So ley la aku tgk keadaan kat sini. Dalam diam, aku blajar gak sesikit loghat sini..hehe.. Best blajar loghat org. Dulu duk Kedah, sminggu aku dah ley ikut. Tp loghat sini tak la sesenang loghat Kedah. Adek aku la yg rajin ajar... 'Nawok' la.. 'Sute-sute' la.. 'se' la.. 'Menebeng' ar.. Ahaks.. Mcm2 agi. Seronok. Tp aku tak leh nk ikut agi. Cuma kalau nak beli brg.. aku tanye, "Berapa se?" Hahaha..sori la kalau salah.

Cuaca kat sini panas betul. Tapi aku dah biase dgn cuaca CJ yg jugak panas giler. At least kat sini angin kuat. Ari-ari ley tengok bdak-bdak main layang-layang dgn wau. Ade gak yg terlebih kreatif...pi sangkut bendera politik skali kat wau diorg. Mmg betul la, kopok lekor kat sini mmg best. Terase macam slamer ni aku makan kopok lekor kat Selangor tu mcm tiruan aje. Hehe. Haa...selain tu, aku bantai makan nasik dagang pepuas. Huhu.. tp nasik dagang sini lain sikit dgn yg penah aku makan sblom ni.

Bebaru ni sempat jugak aku dan family ikut abah pi Malam Mesra kat IPD. Ada pertandingan karaoke yg mana majoritinya anggota polis sendiri yg masuk bertanding. Klakar dan seronok tgk gelagat diorg. Aku difahamkan tu kali pertama pertandingan karaoke diadakan di balai tu. Abah pun kene nyanyi, sbg jemputan khas. Huhu. Bila tiba masa utk games, time ni la pecah perut tgk diorg main. Aku ni eherm.. bab gelak ni, mmg out of control. Adek aku pun sound aku suh kawal sket. Kah kah. Tu laa antara sebab nape aku benci duk meja VIP atau pun pi hotel.. tempat2 yg ade protokol. Makan nak kene beradab.. gelak kene sopan.. Suma nk kene kontrol. Kadang2 aku blasah juge.. Malas laa aku nak ikut sume protokol bodoh tu.

Nanti ada malam mesra agi.. Aik, cam kemaruk ajer depa ni nk menyanyi agi.. hehe.. Mak aku ada ajak aku berduet dgn dia. Ahahah.. aku tak kesah sgt sbb takde sape kenal. Kali terakhir aku perform pun mase form 5 dulu.. Aku tak leh lupe kenangan tu.. Bespren aku, Syakiera wat dajal naik atas pentas kasik bunge. Jahat tol. :P

Wokey la... aku stop kat sini aje.. Dah macam melalut aje aku ni.. So buhbye.


No comments: