Monday, September 27, 2004

F1 Powerboat World Championship Malaysian Grand Prix





Haiyah... sem baru sudah seminggu bermule.. So takde menda nak cite.. lambat sket la update.

Sabtu dan Ahad bebaru ni.. aku dgn sHa pi tengok F1 Powerboat Grand Prix kat Putrajaya Lake. Yang aku perasan, ade tige venue untuk tengok perlumbaan tu... kat Wetland, Botanical Garden dan Dataran Putra. Kitorang pilih untuk lepak kat Dataran Putra jer.. view pun best.. Taman Botani takleh masuk.. pastu nak masuk Wetland, cam crowded jer. Sesak dgn VIP n VVIP lak tu.. malas lah. Lagipun, view die tak best langsung. Best utk VVIP jer. Anyway, gmbr sbelah ni johannye, Fabio Comparato (Itali). First runner up, Francesco Cantando (Itali) dan second runner up, Scott Gillman (pasukan Emirates).




Hari Sabtu tak panas sangat.. hujan renyai jer.. best gak ar. Tapi hari Ahad tu..mak aii.. panasnye..aku dgn Sha kena sunburn teruk sangat.. Pedihnya muke aku.. Tuhan je la tau.. skang ni pun masih menderita.. haih.. gile lah.. mana taknye, duk sana dr kul 9.50 pagi sampai la kul 3.15 petang... haaa.. bayangkan lah.. letak sunblock lotion pun tarak guna juga. Tangan pun dah berbelang. Tak penah lagi rasanye aku kena sunburn sampai pedih camni.. But excited nak tengok powerboat punye pasal, relakan aje la. Best sey...bunyi powerboat yg memecah keheningan Putrajaya tu pun dah cukup exciting bagi aku.. Biler die lap maut punye, perghhh puas ati sey.. nak2 tempat kitorang berdiri..bebetul depan diorg u-turn. Tp cuak gak ar..kalau powerboat2 tu terbabas, kitorang yg kena.. hehe.


[photos removed]



Kul 2 petang tepat.. TPM datang dgn isteri dan jugak menteri belia dan sukan.. naik bot dondang sayang. Time ni lah orang berpusu-pusu tengok.. panas makin membahang. Lemas dibuatnye. Pas peringkat final dah start... dah puas capture gambar.. kitorang decide nak blah.. Muka dah perit.. badan dah melekit.. balik lah, ape lagi. Tapi bile dah sampai umah, terase rugi pun ada. Hehe.







Last night, I had a terrible nightmare..tu lah, tido pada waktu yang tak sepatutnye...pastu tido dalam kepenatan yang amat sgt.. I dreamt sumthing bout my mom. Takmo citelah kat sini..nanti korang gelak.. Teruknye mimpi tu..sampai aku menangis tersedu sedan. Haha~ Tiba-tiba aku terjaga.. sebab dah teruk sangat kot aku menangis. Bila tersedar je, aku tengok bantal pun dah basah dgn air mata.. hehe.. Mata aku bengkak gile.. Terus aku sms mak aku gune sms.ac..suh die call aku. Aku nak call out, handphone dah kena bar. I was still crying at that time. Then, mak aku call.. aku cover gak lagi, tanye pasal sepupu aku yang nak bertunang bulan 10 ni.. tp at last, aku cite psl mimpi tu sambil nangis-nangis. HAHA~ I can be very childish when it comes to my mother. Mak aku gelak gile.. of coz, she tried to convince me that she loves me so much. Hik hik..poyo kan aku ni? Mimpi tu terlalu buruk.. something I fear the most. Lega rasanye pastu.. And this afternoon, I got a msg from her.. "Remember! Ibu loves you all the time." HEHEHE~~ Anak mak sungguh lah.

You know.. kekadang bile kite ni makin dewasa.. kite makin rapat dengan parents kite..especially mak kite. I know it's true to some people. Tapi ada jugak yang tak macam tu.. macam sesetengah kawan aku, cium mak pun tak pernah.. kalau ade pun.. only once in a blue moon. Ye lar.. diorang tak manja cam aku.. Haha.. Dulu aku tak rapat dengan family.. nak nak masa aku form 3.. I always had serious problems with my mother.. Tah lah, asyik nak memberontak je aku mase tu. Tapi sejak duduk jauh dari family.. sejak tu lah aku makin lama makin rapat dengan parents aku.. My mom is like the best friend I've ever had. Aku selalu beringat.. selagi ada mak bapak ni lah kite kena hargai... Jangan dah lepas, baru nak menyesal. Kite pun tak tau sape yg nak pergi dulu kan?

Hurm..dah lah.. tau nak membebel jer bile update blog. Stop sini dulu.. Daa~

No comments: