Wednesday, August 31, 2005

Free Ur Mind...




Alhamdulillah.. dah 48 tahun negara Malaysia merdeka. Seperti tahun2 lepas, aku setia berada di rumah di ambang merdeka. Aku bukan party people.. aku tak sambut hari bersejarah ni dgn melepak dan bersuka ria kat memane sambutan malam merdeka. Bukan lah bermaksud aku takde sifat patriotisme. Tapi tak semestinye kena bersusah payah pergi ke tempat2 yang penuh dengan manusia yang macam-macam karenah yang mana rata-rata datang dengan niat untuk berhibur. Aku lebih suka on tv, dan nyanyi sesama lagu Negaraku dan Jalur Gemilang walaupun yang dengar hanya housemates aku. I can still feel the spirit though.. :)

31 Ogos bukan sekadar hari merdeka untuk aku. Hari lahir abah jatuh pada tarikh yang sama, sekadar berlainan tahun. It's not the count down I've been waiting for.. to be the first person to wish him a very happy birthday is what I waited for. Selamat hari lahir, Abah... Miss you so damn much..

Tadi pukul 8.30, pegi sambut birthday Ajue.. (thanks Shidi n Ajue). Mule ingat tak dapat join sebab nak kua pi Mines, tapi sempat gak join. Happy belated birthday, Ajue. May all ur wishes come true. Sorry la ayat standard.. takde idea la. Thehehe..

Kebetulan birthday Ajue dua hari sebelum birthday aku. Nice~


[photo removed]


Hurmm.. bile cakap pasal birthday, mesti teringat pada umur.. Dan jugak aku teringat kat certain birthday wishes bebaru ni yang buat aku ketawa.

"Ni birthday yang ke berapa? 18 ke 19?"

"Akak tak nampak pun macam 21..."

"Sweet 21!"
"Tak lah.. sweet 12. Hehe.."
"12 tahun ek? Boley la.. ade la nampak sikit.."

"selamat hari lahir yg ke?????????? 17 ekk?"


Aku jugak teringat bila balik kampung.. especially bile aku dengan adek aku, mesti ayat-ayat lazim akan kedengaran..

"Ni yang mane kakak, yang mane adek? Laaaa... ingatkan yang ni kakak!"

Sambil tunjuk kat aku, "Yang ni adek ye?"

"Eh eh.. besar adek daripada kakak!"


Padahal beza umur lima tahun. Adek aku baru tingkatan empat for God's sake. Adek aku cam biase akan buat muke toya campo bengang seperti penyu tempang.

Dan jugak tiap kali balik kampung jumpa mak ngah, mak ngah akan cakap..

"Kamu ni dari dulu sampai sekarang.. umur dah naik, tapi muka masih macam budak tingkatan tiga."

Duh..

Honestly aku tak rase pun muke aku se'kanak-kanak' tu. Tapi bes jugak, kan..prasan muda.. hehe.. Tapi takpe, biar umur tua, hati maintain muda.. Biar muda tapi matang.

Tp, ade satu wish paling hebat aku penah dapat.. complete abis.

"semoga di panjangkan umur,di murahkan rezeki,peningkatan dalam akademik,dikurniakan tubuh badan yang sihat,bertemu jodoh yang sempurna dan anak yg ramai.insyaallah"

No comments: