Sunday, December 11, 2005

Events


Rabu lepas aku kena food poisoning lagi. Kali ni sampai demam-demam. So nak tanak, aku gagahkan jugak la ke klinik MMU. Ye lah, sape suke gi klinik. Mujur patients tak ramai. Bile doc tengok aku jalan terjengket-jengket dan begitu susah payah aku nak duduk atas kerusi tu (muscle pain), terus die tanye, "Wut's wrong with your legs?" Pas cerita sket, terus die ckp nanti die bg pain killer ape sume.. Sblom die meneruskan hujahnye, aku terus potong, "Actually I datang sebab demam..." Dan reaksinye, "Oo..ok."

Balik dr klinik, demam aku makin kuat. Mujur ade nurse peribadi. Ahaks. Takdelah, gurau je. But thanks a lot to my housemate, Yana, she helped me a lot. Dia yang sediakan air, bubur dan jugak urut kepala aku dengan air asam jawa. Huh, sedap tu. Kurang sikit pening. Sayang ko, Yana! Dipendekkan cerite, lewat petang baru aku amik pain killer. Saje amik lambat sebab kononnye nanti time training silat takde lah sakit kaki sangat sebab kesan ubat still ade.

Kul 8 lebih, pas mandi terus siap-siap untuk training. Time ni demam pun dah kurang. Perut pun dah ok. Then lepak jap borak-borak dengan housemates sume.. tibe-tibe Ayu and Yana tego mata aku ade bintik-bintik kecik. Ah sudah.. aku dah tak sedap ati sebab aku tringat aku penah kene macam ni sebab overdose Panadol. Aku terus meluru ke cermin. Oh God.. Aku terus capai tudung dan Yana terus siap nak temankan aku.

Bengkak di mata makin besar. Aku cakap kat Yana, "Ah..Na, mesti kene injection punye ni." Damn I was right. Aku bley pilih either nak inject kat tangan or belakang.. tapi disebabkan doc tu lelaki, aku pilih la tangan kiri. Tapi pembantu klinik tu dah indirectly warning ar, sakit. Damn again she was right. Duh, sakit siot. Donate blood pun tak sakit macam tu.

Balik rumah, aku dah mule tergaru-garu kat muke dan leher.. gatal siot. No wonder doc bagi ubat utk itchy. Tapi ubat tu seriyes ngantok gile. Balik dr klinik, aku terus call ibu sebab dia dah pesan suruh bitau apa2 since dia tau aku tak sihat. Ibu yang skang ade badminton match kat UPM memang tak senang duduk terus datang jenguk aku. Ahaa.. terkebil2 gak aa bijik mate die tengok anak die dah serupa alien. Ibu decide nak tidor kat umah aku, but then aku cakap tak payah la sebab menyusahkan dia.

Skang bengkak di mata dah takde. Aku dah sihat sepenuhnye. Alhamdulillah..

Oklah.. aku nak cite pasal aktiviti-aktiviti yang berlangsung sepanjang aku tak update blog. Hehe. Mane yang aku ingat aje lah yer.

Open House

- Walaupun duk umah sewa jer, kitorang saje tringin nk jamu kekawan sbb next year maybe takde dah kot.. mungkin masing-masing nak duduk hostel pulak. Final year lah kate... :P
- Semuanya sendiri bikin. Aku masak soto ayam, Yana masak kue tiaw kerang, Nunu dengan mihun gorengnye, Ila masak spagetti, dan Dina masak sambal udang. Tu baru main menu... agar-agar, kek sampai lah ke kuih raye, semuanya buat sendiri. Buah aje beli. :P
- Start kul 4 petang sampai lah 11 malam.. tapi yang datang tak putus-putus sampai 12 lebih.
- Thanks to Maria and Farah yang sudi datang tolong.
- Malam aku tak dapat nak layan orang yang datang sebab terpakse ke Putrajaya.
- Memang penat tapi puas hati.. :)
- Pada kekwn yg taktau aku buat open house, sori yer.. mungkin info tak sampai kot, sbb duk suh org tu org ni sampaikan pesan.




Konvo Silat






- Atau lebih tepat, Majlis Anugerah Kecemerlangan Silat Cekak Hanafi 2005.
- Aku dan beberapa orang ahli jatuh datang sebagai urusetia.
- Gerak sekali dengan semua member SCH seawal 6.50 pagi.
- Habis dalam pukul 5 petang.
- Penat tapi best.




Majlis Gemerlapan Aidilfitri


[photo removed]



- Berlangsung kat MMU pd 1 Disember..start pukul 8.00 malam.
- Jadi crew dalam Biro Sekuriti.
- Majlis agak kucar kacir bile makanan tak siap-siap sampaikan tetamu kene melangut tunggu.
- Persembahan kurang mantap. Terlalu banyak nasyid dan pemilihan lagu tak berapa catchy.
- Sound system sangat mengecewakan.
- Makanan? Tak sedap langsung. Tak berbaloi dengan harga tiket RM10. Banyak makanan aku tak dapat rasa. Oh yes, tiket beli sendiri walaupun komiti, ok.
- Tabik pada ahli silat Gayong dan silat Cekak Hanafi yang turun padang kemaskan meja dan kerusi, dan kutip sampah dan sisa-sisa makanan lepas habis event. Sedangkan komiti sebenar hanya duduk menyemak di tepi-tepi khemah, sambil makan, borak, bergelak ketawa dan amik gambar!


Majlis Berkhatan


[photo removed]



- Kenduri khatan untuk anak buah aku, Afifi Hakimi kat kampung aku di Ipoh.
- Best dapat balik melepaskan rindu pada sanak sedara. Kami sangat-sangat rapat.
- Abah yang sedang berkursus di KL datang amik aku dan balik sama-sama ke Ipoh.
- Alhamdulilah.. majlis berlangsung dengan jayanyer. Meriah cam majlis orang kawen pulak.


MAPAC






- Martial Arts and Performance Arts Corridor.. berlangsung kat MMU selama 4 hari. Dua hari pertama untuk martial arts, 2 hari lagi untuk performance arts.
- Persatuan-persatuan yang terlibat buat demo untuk menarik students masuk ke kelab masing-masing.
- Antara yang terlibat, Silat Cekak Hanafi, Silat Gayong, Aikido, Taekwondo, Kickboxing, Wushu, MMU Choir, Fencing, Capoeira etc.

No comments: