Saturday, July 17, 2004

I need strength...



Yeah..tibe lagi weekend yg membusankan.. tapi kali ni, niat di hati nak lepak rumah aje.. memandangkan kesihatan aku dan kereta tak berapa mengizinkan kami utk bergiat cergas seperti biasa. Igt nk pi klinik [setelah 2 minggu menderite]..tp tutup pulak. Malas la nk pi jejauh.. bukan best pun. So tahan lagi utk beberapa hari. Abah pun dah bising.. hehe.. kalau dia tau aku pi tak pi klenet lagi.. maunye dia dtg sini terus...dr Tengganu. Aku nk pi klinik pun pasal stok ubat dah abis..dan tak lagi berkesan.. esp. ubat asma. hape neh~~! Takde effect langsung.. risau lak aku..

Hurm..but i'm ok.. Dah biase. Cuti final nanti..balik Tengganu leh la aku pi medical check up.. Tuka ubat pulak ke.. Rekod asma aku tah mane pegi. Cih menyusahkan. Jgn pasni kene syak ade radang peparu lagi udah la... haiihh... *sigh* Memuda dah camni...tua nanti tak tau lah... tu pun kalau umo panjang.. huhu~

K lah..cite hal lain.. benci lak cite pasal tu. Td..on my way back from lunch.. kat depan Cyberia, tibe2 ternampak kete yg sebijik dan saling tak tumpah macam kete aku...eksiden teruk.. remuk redam laa kat bhgn depan.. Terus darah aku menyirap..."Kete aku ke??" Walaupun hakikatnye tuan2 dan puan2...saye tengah memandu di ketika itu. Tp tak puas ati, aku cek jugak plate no kete tu.. Cuak punye pasal.. Tah pape tah aku. Terbayang gak aku.. imagine kalu aku nak kua umah..tibe2 nmpk kete tuu camtu.. mau pengsan jap aku.. [prasan kekunun kete sendiri] Haih.. kesiannye tuan punye kete tu.. tak tau la langgar ape.. sbb nampak kete tuu je yg remuk..

Hari ni umah lengang.. ramai balik.. Ehee..bestnye diorang balik.. Nak balik jugak....tp... umah...jauh.... uwaaa~~ Ingat nak balik kampung kat Ipoh.. tp parents tak bagi punye.. Hehe.. So takde la aku nak pi...aku dah byk merisaukan diorang..

Presentation aritu... takde lah bagus sangat.. Seb baik aku dgn groupmate aku tu menjayakan sketch dgn jayanyer... hehe.. Mementang aku tgh tak sehat.. diorang leh la gunekan aku sbg org sakit dlm sketch tu.. But it was fun... the lecturer said it was really good.

Aku dah tgk cite 30 Hari Mencari Cinta. Aku ni memang menghadapi kesukaran memahami bahasa Indonesia. Housmet2 aku sume leh paham..aku masih tercengang..dan menunggu penjelesan. Aku tak leh tangkap diorang cakap ape.. apesal tah susah sangat nak paham.. Tp bila housmet2 aku yg cakap, aku paham la. But sebenarnye... cite tu memang best.. Funny as hell..and err..a bit disgusting. Cite ni mengisahkan 3 sahabat..yang buat bet utk cari pasangan idup dlm mase 30 hari.. Diorang ni kelam kabut sket, tu yg susah nk dpt partner tu.. tp tiga2 kiut dan lawa. Alah..moral of the story, gampang aja deh.. Cinta tak boleh dipaksa. Hehe.. Sape2 layan cite dr seberang ni... kalau tak tengok cite ni, tak tau la aku nak cakap ape..

Igt nak layan Kill Bill Vol.2 pasni.. tapi mate udah berat.. pas pekena inhaler td.. Huu..esemen tak siap agi ni.. Before I end this entry, juz want to share with y'all some stupid n a bit dirty jokes I got from a friend. Hehe. pls be open-minded.. That's all.. thanks. Daa~ 
 

  


PENDIDIKAN SEKS UNTUK BEBUDAK
jayman bertanya kepada bapanya...
jayman: pak, betul ke make love tu best?
bapak: haah, samalah best macam kamu korek hidung kamu!
jayman: tapi betul ke org pompuan lagi rasa best?
bapak: kalo kamu korek hidung, hidung kamu ke jari kamu yang rasa best?
jayman: tapi kenapa org pompuan tak suka diperkosa?
bapak: kalo kamu jalan2, tetiba ada org nak korek hidung kamu... kamu suka tak?!
jayman: betul ke tak boleh buat tu masa datang bulan?
bapak: kalo hidung kamu berdarah, kamu nak korek jugak ke?!
jayman: kenapa org lelaki tak suka buat tu pakai kondom?
bapak: kamu suka tak korek hidung masa pakai sarung tangan?!
jayman: waaahhh... bapak ni pandailah!
bapak : :)



JAYMAN DAN SEORANG PAKCIK
jayman dlm perjalanan keretapi, duduk bersebelahan dengan seorang pakcik.
jayman bertanya kat pakcik tu...
jayman: pakcik, sekarang pukul berapa?
pakcik tu tak jawab, jayman tanya lagi.
jayman: pakcik, sekarang pukul berapa?
pakcik tu buat donno, jayman tak putus asa bertanya.
jayman: pakcik, sekarang pukul berapa?
pakcik tu tetap membisu, jayman bengang dan tanya kuat sikit!
jayman: pakcik, pukul berapa sekarang?!!
pakcik tu renung jayman dengan tajam.
pakcik: aku taknak jawab soalan ko... pasal kalo aku jawab kita akan berkenalan. pastu kita berbual-bual dan jadik akrab. kat stesyen keretapi tu isteri aku tgh tunggu. terpaksa plak aku kenalkan ko ngan isteri aku yg peramah sangat2 tu. pastu dah sure isteri aku akan ajak ko datang ke rumah. kat rumah aku plak ada anak dara yang cantik macam nasya aziz tu. bila ko datang mesti ko berkenalan ngan dia pastu ko akan berchenta plak ngan anak dara aku tu. bila dah berchenta ko mesti satu hari akan mintak ngan aku untuk berkawen ngan anak dara aku tu. masalahnya aku taknak terima menantu yang JAM TANGANPUN TAK MAMPU NAK BELI!!!

 
 
BIHUN VS MEE
bihun sangat cemburukan mee. walau duduk di rak bersebelahan di supermarket, mereka tak pernah bertegur sapa.
malah bihun sering mempersendakan mee di depan umum, "dasar si kuning gemuk... ingat orang suka sangat kat dialah tu!"
hari2 berlalu... namun mee buat derk aje dengan segala kerenah dan hinaan bihun.
sehingga satu hari pekerja supermarket mengalih rak mee ke tempat lain.
bihun gembira kerana tidak lagi melihat musuh tradisinya.
hari berikutnya rak baru diletakkan di sebelah bihun, rak spaghetti.
bihun rasa marah dah berteriak;
"hoi, si kuning gemuk! jangan fikir ko buat teknik rebonding camtu aku tak kenal ko!!!"


No comments: