Tuesday, February 13, 2007

Miracles happen.



Ah susah mau explain. Kadang-kadang rasa macam tak logik je. Tapi tu lah, kuasa Tuhan. Sapa nak sangka.

Few things happened to me lately. Good things, most of them.

I was supposed to be graduating next trimester. Ni semua gara-gara satu subjek yang aku pun tak tahu macamana aku boleh tercicir. Tu lah kalau tak ikut course structure bebetul. Well, nak ikut sangat pun tak boleh sebab major aku especially batch aku punya course structure asyik berubah-ubah.

Nak appeal untuk fac offer this trimester, macam impossible. Sebab mostly budak-budak major aku dah amek. Pastu juniors pun tak ramai. Pikir punya pikir, aku takkan berjaya appeal. So I did nothing.

Sampailah masa cuti panjang yang lepas, a friend of mine sent an email regarding on this particular subject. Rupa-rupanya dia pun nak appeal. I said, count me in. Tapi aku tak berharap pun di atas sebab-sebab yang telah aku nyatakan sebelum ni.

Since then, dia pun senyap je. Memang takde harapan lah tu. Mana nak cari lagi 18 orang untuk ambil subjek ni. Tapi Rabu lepas, akhirnya dia message aku. Dia kata, "hey i guess they will offer internet programming. i need to c Mr. Subra tomorrow. i will let u know the result." Terkejut aku. Ajaibnya, macamana boleh ada harapan? But still aku tak berharap sangat. Entah-entah dia ni over konfiden je.

Lusanya pukul 5 pagi, dia tinggal mesej. "hey gurl,the subject is offering,i will let u know the schedule of class tomorrow. it will be only me n u n the lecturer is Mr Subra."

Gosh. Shoot me.

Ini mesti berkat doa mak aku ni. Takde lain. Harap doa aku je, bukan boleh pakai.

Masa ni dah hari Jumaat. Last day of registration they said. Sebelum pergi register, aku cek lagi course structure. Takut entah-entah ada lagi subjek tercicir. Bukan boleh harap aku ni..

Memang tak boleh.

Ada satu lagi subjek aku tak amek lagi! Demmit. How on earth aku boleh jadi careless bapak gile babas? This is my life I'm dealing with. *dush dush*

Subjek yang aku tertinggal tu di-offer pada sem depan. Aku pun cek online registration. Konon-konon berharap miracle datang lagi.

And yes, it did.

Subjek ini juga di-offer sem ni dan tinggal hanya satu kosong lagi.

I was damn lucky, you hear me?

Arghhh...rasa malu dengan Tuhan. Banyaknya Dia dah tolong aku... So insyaAllah, kalau pass kesemua 6 subjek sem ni.. aku grad lah.

Hepi sangat agaknya sampai esoknya aku demam dan suhu badan aku mencecah 40 darjah Celcius. Aku demam combo. Semua ada. Sore throat, tonsel, flu, sakit pala, batuk bla bla bla.. Siap mata aku naik bengkak. Doc cakap aku alergik makanan.

Kat klinik, doc cakap suhu badan aku tinggi, so dia kasik terus makan ubat. Aku pun main telan je la kesemua 5 bijik pil tanpa banyak soal. Pastu dia tanya, "Ada alergik apa-apa ubat?" Aku pun jawab, "Ada, pain killer." Doc angguk.

Masa amek ubat, ade 7 kesemuanya, aku tengok satu ni tertulis "tahan sakit". Eh macam kalau translate, jadik 'painkiller', terdetik di hati yang agak dungu seketika. Budak kaunter tu pesan, ubat tu dah tak payah makan sebab aku dah makan tadi. *gulp*

Balik tu, bengkak kat mata makin menjadi-jadi. Wut would you feel when you look into the mirror, you see no you but a monster-look-alike girl? Aku call la klinik tu, budak kaunter tu yang jawab. Dia cakap jangan makan pain killer tu tapi makan pil Dexa (untuk kurangkan bengkak). Aku jawab, "Are you sure? Sebab makin bengkak ni. Saya tak perlukan injection anti-allergy ke ape ke?" Dengan acuh tak acuh dia jawab, "tak."

Lama-lama, aku rasa macam mata pun dah tak boleh bukak, akibat bengkak yang sangat teruk. Aku pun pk, apa nak buat ni.. Siap gi bilik air, try nak muntahkan painkiller tu, tapi tak berjaya. Aku terus gi siap nak gi klinik tu balik ditemani Zura dan G. Tapi doc takde, gi Nilai dia kata. Aku perli-perli sikit, then trus blah gi klinik lain. Malas la cari gaduh sangat, muka pun dah tak serupa orang.

Kat klinik satu lagi, minah kaunter tu macam tak berkelip tengok aku. Aku takde lah nak marah, tengok je la kan pepuas. Bukan selalu..

Doc pun senyum jer.. "Ni kenapa ni?" dia tanya lembut je. "Tadi main boxing...kalah teruk.." Haha.. Taklah, I din say that. Doc kasik lagi 3 jenis ubat. Macam tak caya doc tak bagi injection. "So I don't need any injection?" "No, no. Ubat ni pun dah cukup. Saya bagi semua yang saya ade." Ye haaa~ That was a BIG relief.. sebab injection tu SAKIT NAK MAMPUS. Kecuali kalau cucuk kat your buttocks, so it would be less painful.. but herm.. no no, thank you. Malam itu aku habis rm70.

Demam aku amek masa 3 hari untuk surut. Alhamdulillah segalanya kembali normal. Aku takdelah trauma sangat, sebab dah pernah kena. Tapi ni lagi teruk lah. My mom called yesterday, she could sense something was not right. So aku pun bagitau lah the whole story. Doc tu kene marah, aku pun kena marah (sebab selalu demam).

Moral of the story, jangan percaya bulat-bulat kat doktor. Bujur-bujur takpe.



No comments: