Sunday, June 27, 2004

Dah Demam?



Ah..lama x jenguk blog sendiri. Balik Tengganu.. memang aku tak online.. aku lebih suke lepak depan tv..drpd depan pc. Nak2 skang ni demam AF2. Hehe. aku bkn lah peminat setia cite tu.. tp aku suke tgk pertandingan nyanyi neh..sbb cam best dgr suara yg Tuhan bg tu..sedap sungguh.. Indah la bg aku. Walaupun ade yg rupe mungkin tak seberapa..sekali die nyanyi, huh... tergamam siot~

AF2 mmg la jauh lebih bagus drpd AF. Dah la sponsor melimpah ruah.. pastu peserta2 kali ni memang talented la.. Walaupun ade yg kureng sket, tp kalu digilap tu.. kilat tuh~ Kalau nk kate feveret aku... aku suke Zahid dgn Zarina.. Zahid sbb die cam notty sket la.. ahaks.. cumil je.. Pastu suara pun best.. Zarina laks sbb aku suke suara dan kelembutan die tu.. Cuma performance die dlm minggu ketige ni agak menghampakan.. sbb sebutan dan suara yg kureng jelas. Tapi aku tau, lagu My Immortal susah dowh.. Bile die mule2 dpt lagu tu... aku igt aku salah dgr. huh.. susah tu. Respek abis la kat die..sbb die tak merungut langsung walaupun die x nah nyanyi lagu Inggeris sblom ni.. Cube kalu bg lagu tu kat si Rosma.. mau melalak cam Pontianak HSM.

Aniwei..dalam bebanyak peserta..aku nampak bakat yg paling menonjol adalah Kaer, Linda dgn Mas. Farah pun ok... tapi suara macam die berlambak2 kat Mesia ni.. Oh ye, pade peminat2 Edlin..feel sorry for u guys.. hehe.. Betul kate Aznil, totally unexpected.

Kalau korang nk tau... [korang tanak tau, toksah bace] cikgu vokal AF tu..Pn. Siti Hajar tuu dulu adalah cikgu muzik aku.. Ngeh ngeh... kenape? tak percaye? Ekeke. Mase tu skolah rendah la..aku br darjah satu.. aku igt lagi.. die sesungguhnye sgt garang. Masa hari penyampaian hadiah, aku antara plajar yg dipilih oleh die utk wat persembahan.. Tarian tu.. Wakaka.. Aku tak leh lupe laa kegarangan die.. Die ckp..sape salah step, die ketuk kaki org tu dengan pembaris yg sgt lah besar dan panjang.. Mase tu, aku lebih kurang sama tinggi dgn pembaris tu. Huhu.. Seb baik aku tak kene. Tp bile org salah step, die tak ketuk pun kaki.. die ketuk lantai depan kaki je.. Ahaha~

Spanjang cuti..aku tak pi memane pun.. lepak umah aje. Nak shopping pun..kat mane? Tp nak shopping makanan..okei aje. Hehe. Byk gak la makanan org sane yg aku suke.. cam nasi dagang..kopok lekor..roti paung [salah eja, sile betulkan].. tapai goreng.. serunding..dll. Memang ler ade yg leh kite dptkan kat tempat lain.. Tp sori la.. tempat lain tak sama dgn tempat asal punye.. Tak caye korang compare kopok lekor Tengganu dgn kopok lekor pasar malam sini cukup laa... Bile dah rase kopok lekor original, baru korang tau nikmat sbenar memakan kopok lekor.. egegege..

Smalam..ade perlawanan bola ERA.. dekat je dgn umah aku.. ade mcm fair kot kat Pantai Batu Burok..tu lg dekat..walking distance. Tp sori..tak layan ah.. Sofa umah maseh setia sbg destinasi peberet ku. Membe aku yg kebetulan pegi dan balik sama flight dgn die ade cite, yg artis pompuan yg patut turun main futsal mogok takmo main.. kononnye majuk la.. pasal dulu diorg takleh main... Aler..fomfuan. Pepaham la..mase tu kaler ijau berkibaran di udara. Tapi skrg ni kan dah tuko kaler.. ape lagi mau kecoh2? tak paham la~

Ibu skang busy kursus sana sini.. Tak die yg bg kursus, die la yg kene pi kursus.. Hurm..cian ibu.. Abah pun busy..tp tak se'busy' ibu kot.. hehe.. dah terbalik pulak. Abah duk tensyen dgn reporters yg duk keja die.. Abah hangin betul bile reporter tepon umah.. Mmg nak kene la jwbnye tu. Penah abah call balai, kasik warning kat diorg..jgn kasik reporters kontek die. Bknnye reporters keja die sbb nk intebiu psl die [klu tak, leh aku enter prem ke kan..] tp sbb ape2 kejadian yg berlaku kat situ la.

Okei la..aku nak merelakskan diri.. Smalam tak leh tido la.. dah la bangun awal.. Ngantoks lak. Daa~

No comments: