Wednesday, January 12, 2005


Aku baru je sembuh dari food poisoning dengan demam yang secara tiba-tiba. Perut aku masih duk bunyi 'kruk-kruk' lagi.. cam ade kren yg dah berkarat lapanblas tahun tak bergilap. Anyway, I'm feeling much much better today compare to yesterday.. huh.. aku duk tido jer.. Doc pun suh aku balik umah and rest. Ibu aku lak duk risau, takut aku terkena denggi. Maklumlah, sekarang ni musim denggi kata orang. Alhamdulillah, aku tak terkena.

Just nak share some infos, sesape yang suka nak tau hal-hal berkaitan dengan Tsunami, korang leh layari banyak web.. ni antara yang aku dapat dari kawan-kawan lah.

--> http://globalsecurity.org/eye/andaman-sri-lanka.htm
Web ni ada banyak sangat info dan fakta-fakta pasal kejadian-kejadian Tsunami yang pernah berlaku, dan jugak ada banyak satellite images. So kalau nak tau lebih mendalam pasal Tsunami ni, leh layari web ni.


--> http://tsunamihelp.blogspot.com/
Ni adalah blog The South-East Asia Earthquake and Tsunami. Ni pun ada banyak info pasal Tsunami macam jumlah mangsa terkorban atau hilang bagi negara-negara yang terlibat. Tapi basically blog ni untuk mengumpulkan apa jua bentuk bantuan yang boleh dunia sumbangkan. Dalam blog ni, ada resource list.. kirenye link2 web lain yang ada kaitan dengan bencana ni gak.


--> http://www.flickr.com/photos/tsunami_tidalwaves/sets/79519/
Ni direct link untuk korang view gambar2 satelit yang diambil kat Penang.


--> http://www.tsunamihelp.info/wiki/index.php/Main_Page
Web ni ada macam-macam info gak. Ada banyak gambar.. gambar biasa, animation and videos. Tapi aku tak sempat la nak view semua. Korang view la sendiri.


Actually ada banyak lagi, rasanye korang pun dah puas dengar atau tengok hal-hal yang berkaitan dengan Tsunami ni kan? Ada gak aku jumpa kat satu web ipta ni, rakaman video camera tourists yang sempat rakam kejadian Tsunami. Tapi aku pun dah lupa la link dia. IPTA mane pun aku dah tak ingat. USM kot.

Apepun, aku harap segala apa yang dah kita tatap ni mampu mencelikkan hati kita yang buta atau menyedarkan diri kita yang dah lama hanyut ni. Wallahualam.





No comments: