Saturday, August 05, 2006

Friends Tributes



CAUTION: It's gonna be a long entry.


" A friend is someone who knows all about us, and loves us just the same. Friendship is a wonderful bond, an enchanting chemistry between people, which feels like magic. "


Friendship Day is celebrated on the first Sunday of August.. so this year it's gonna be on 6th August.

Perkara macam ni mungkin nampak temeh bagi sesetengah individu, tapi bagi aku penghargaan itu perlu bagi sesebuah persahabatan. So here are my personal tributes to all of my friends.



Syakiera
Lama dah aku kenal ko.. bestfriend paling lama aku penah ada. We've been good friends since 2000 and our friendship still remain stronger than ever. Terlalu banyak benda kau dah berkorban untuk aku.. dan aku harap friendship kita kekal utuh sampai bila-bila. Dengan kau jugak, kita dah buat banyak benda pelik-pelik yang mana orang lain tak buat.. Livre.. remember? I'm sure you do. Tu satu kerja gila gak tu. Kalau terlepas kat orang lain, naya gila. Surat tu.. ingat? which I called it 'Letter of the Future'. Haha. Tu lagi gila.

Takde orang lain yang tahu rahsia aku sebanyak yang kau tahu. Sekalipun kita ni berjauhan, takde sebab kenapa kita nak renggang. Eventhough jarang jumpa, tapi kita masih rasa dekat macam waktu sekolah dulu. Dulu tu, dah hari-hari jumpa kat sekolah pun, balik rumah nak gayut lagi berjam-jam. Macam tak jumpa dah esok harinye.

Thank you so so much, Syakiera.. for being the greatest friend I've ever had.




Sha Shnizzle
Until this second, I'm still confused is it Shnizzle ke.. Shnnizle. Haha. Sori beb. Aah my dear dear Sha, dengan kau lagi la macam-macam kenangan ada. Kekadang kita senyap je.. kekadang ari-ari duk meraban dalam chatting. Macam bermusim pulak. Kenal kau accidently masa Alpha dulu.. tak sangka lak melekat sampai sekarang. Sapa sangka kan?

Masa kita Beta dulu adalah saat-saat yang paling mencabar untuk kita. Susah nak lupa beb.. tapi tak pulak aku simpan sebagai satu kenangan pahit. Aku still ada emel-emel tu.. baru minggu lepas aku baca.. kelakar pulak rasa. Macam kanak-kanak. Haha. Actually all the hard times tuu yang buat kita stronger. And we turned out that way because we loved each other too much.

Anyway, thank you for always being there for me.. regardless whatever pain has been put on us. Love you.. muahhh!!!




Hakuna ChiQaQa cliques
Especially Fieza, Icun, Zurin..

Nama grup yang sangat bes. Kita dapat pun secara tak sengaja lak tu. Yelah, asalnya main perang-perang dalam forum.. aku tau ramai grup sebelah sana tu anti aku sebab aku suka melawan. Haha. Emo betul. Almaklumlah, zaman riang kanak-kanak. Baru nak mengenal dunia. Huehehee. Eventhough rata-rata dah lost contact.. aku pun tak tahu apa cite korang yang kat Melaka tu... tapi aku still tak leh lupa la aktiviti kita dulu.. Kul 12 malam je, turun gi makan (bad habit betul). Kalau time puasa, sahur sesama pukul 4,5. Besnye masa tu. Ngantok pun gagahkan jugak bangun. Sampai ada yang sambung tidur kat meja makan.

Thanks for bringing all the good memories and laughters which made my Alpha year is my best year in MMU so far.




PSSCHMMU amigos
Especially Bern, Shidi, Faizal, G, Kakya, Farah, Zura, dan ramai lagi.

Alhamdulillah, keputusan aku untuk menyertai silat Cekak Hanafi adalah keputusan yang betul. Selain dapat belajar silat, aku juga dapat ramai kawan-kawan baru yang rata-ratanya sengal dan saiko seperti aku. Haha. Tak sangka pulak kita ni sekepala. Perkara macam ni buat kita lebih senang bergaul dan lebih mudah untuk aku menyebarkan virus-virus sengal di kalangan kita. Thehehe.

Shidi, a personal thank from me to you sebab kau dah banyak sangat tolong aku. Eventhough kekadang terwujud krisis, tak pulak aku jadikan alasan untuk lupakan apa yang kau dah buat. Susah payah kau tolong aku tu terlalu banyak.. yelah, orang takde boyfriend, kekadang perlukan bantuan lelaki, terpaksa menebalkan muka cari kau. Few days back, I didn't really have a clear picture what was going wrong with our friendship.. we seemed to be acting a bit awkward since that tiny little argument. I guess you know why. But I wasn't sure how to fix it....


My roomies, G and Kakya, thanks a lot for accepting me as one of your roommates. Pantang ada tetiga kat bilek, asyik buat perang tiga penjuru je yer. Three keywords! Remember? Engineer, A*** dan badminton! Hahaha. Sampaikan ada orang tu punyelah hebat, compose lagu dalam solat. Sorang lagi, siap buat ukiran hasil kreativiti dan seni yang tinggi. Baru sebulan lebih kita duk sebilik, dah banyak memori kita kumpul. Makan kerang rebus.. haaa sedapnye!! Kopi 'fire ship'? How can we resist? Pastu mengamok takleh tido. Haha.

G, banyak sangat dah tolong Ayu. Terima kasih sesangat! Pasni kita masak sotong dengan ketam lak ek!! Ekeke. Kita buat majlis tertutup je.. jimat sikit.

Kakya atau Ibu Ya, it feels like home when you're around. Ko bebetul gaya ibu lah. Tapi bila aku nak manja-manja ko lari pulak. HAHAHA. Busy betul ko ni.. takpe, caiyok caiyok! Anyway, thanks sebab sponsor 'fire ship'.


My biggest thank to the rest of SCH members. Tanpa korang, takkan wujud semangat ni untuk terus memartabatkan warisan bangsa kita sendiri. Korang memang bes gilo. Aja aja Fighting!




Last but certainly not least, terima kasih banyak pada semua kekawan yang mengenali aku.. mohon maaf atas segala salah silap. Selamat hari kawan.. hehe.



Cultivate a friendship,
As you do a garden bed;
Nourish, feed and watch it grow,
With help and nice things said.

Smile, it's like the sunshine
Needed for the flowers,
Loving hands to tend and care,
Soft rains and sun-filled hours.

Little hurts are like the weeds,
That come between the rows;
Pull and cast them out before,
The beautiful friendship goes.

Be proud of your well-tended garden,
And proud of a good friend too,
All the work you put into them,
Will come straight back to you

Don't neglect your garden,
Or the good friends that you know,
Don't let a single day go by,
Keep trying, both will grow.


~Ruth Moyer Gilmout~


No comments: