Wednesday, August 23, 2006

Inhale..and exhale.




Oh dear..
Wut a great weekend..

Finally I was home for four days. Ahh.. I felt so good.

Last Saturday, my parents picked me up at about 1 am [ah well it was already Sunday].. then we straightly headed to Ipoh. Kesian abah, baru sampai dari Terengganu untuk amek aku, lepak minum jap kat Hassan [wahh stylo], then terus sambung ke Ipoh. Abah memang terer la driving long journey ni.. Kalau aku.. pergh.. aritu drive dari Cyber ke Ipoh pun aku serik dah.

Ari ahad, lori sampai dari Kuala Terengganu, mengangkut perabot dan segala jenis barang dari rumah sana. Aku takde la tolong pun sebab bukan barang je abah angkut, dengan orang-orang dia skali die bungkus. Haha. Aku tolong sesikit kat dapur pastu cabut naik bilek. Segan tengok lelaki-lelaki gagah perkasa di luar sinun. HAHA.

Sempat jugak tengok sepupu aku, Kak Ngah and her new-born baby, Daniel Riz Qullah.. [seriously I have no idea how to spell his name]. Comelll.. tp tak brani nk dukung sbb baru 3 minggu. Ah fragile-nyee! Jage lah ko dah besar sikit sok..

Semalam dari Ipoh ke Ampang, shopping japs.. wahhh termakbul lak hasrat aku dalam previous entry.. Pas shopping, we had our dinner at Bora Ombak..it was also some kind of tiny little early celebration of my upcoming birthday lah kirenye ni. Cool place, with cool band too.

Hurmmm.. ape nak paw abah untuk birthday pressie kali ni ek..

Masa majlis nikah Siti tu aku tak tengok sangat. Aku tengok masa part dia lafaz jer. Entah nape aku takde perasaan nak tengok..eventho aku ni salah seorang peminat dia.. [still or was.. not sure]. Kesian jugak tengok dia.. mesti banyak dia nak buat tapi kena sacrifice sebab terlampau diburu orang.

Aku balik kampung tu pun, mak sedara dgn sepupu spapat sume tanye perasaan aku tentang perkahwinan Siti.. wah bunyi macam aku ade affair pulak dengan Datuk K. Aku tak kisah sangat dia nak kahwin dengan siapa.. cuma kekadang aku ter'notice' sikit-sikit kehipokritan dia tu buat aku jadik kecewa.. [ni pandangan sbg peminat]. Tambah-tambah pulak aku memang anti dengan manusia hipokrit ni. Aku taknak sebut secara detail, kang tak baik pulak kan jadi batu api mengapi-apikan kemarahan para peminat dia yang tengah berapi tu. Cuma secara peribadi, adelah few reasons yang buat aku kecewa.

Tengok dari air muka, Datuk K tu nampak humble dan down-to-earth.. yelah tu tafsiran luaran, yang sebenar-benarnye, orang yg kenal die je tau. Apapun, pada diorang yang tak puas hati tu, udah udah la tu.. lagi korang tempelak, lagi korang yang panas. Buang masa je. Dia bukan susahkan korang pun. Bukan korang pun yang kena ngadap muka orang tua tu.. oopss..

K la sebenarnye aku nak share gambar-gambar masa demo Convo Fest aritu... tapi pc ofis ni takde Photoshop lak.. susah mau edit. Nantilah tunggu PC sendiri kebah dulu k.

Daa.

No comments: