Monday, February 16, 2009

My exhilarating weekend


Last weekend, my sister and cousin went down to my place as we planned to go to Times Square's theme park.. saje nak menghilangkan kusut fikiran ni. Siap amik annual leave ari Isnin (which is today) since aku tahu mesti aku exhausted punye.

So, kul 11 sampai KL central.. ingat nak naik KL Monorail tapi manusia berduyun-duyun sampai queue pun takde penghujung. Sebab nak kejar masa, rembat cab je.

Satu hari spend kat theme park, rase penat gile. Bebudak ni steady je. Aku tanya, "Tak penat ke?" Dedua geleng macam nak tercabut kepala. "Takpe, korang tunggu kang kite gi dinner, rileks2.. baru korang rasa penat ke tak." And my theory was right.

Anyway, I don't know why suddenly I am not good with words. Maybe because I'm too lazy to write my own stories in this blog.. or simply because I'm on leave today so I don't feel of doing anything that requires any kind of effort from my brain. So..

I leave it to the pictures below to tell you how exciting it was to be riding those silly amusement rides.

Total rides :
Supersonic Odyssey (4 times) Ketagih naik rollercoaster.
DNA Mixer (None. Fat people are strongly encouraged not to ride this)
Dizzy Izzy (1 time)
Ooort’s Express (1 time)
Spinning Orbit (2 times)
Space Attack (2 times) My favourite!
• Haunted Chambers (1 time) I hate it. Haunted houses always fail to scare me.

Fantasy Trail (2 times)
Crazy Bus (1 time)
Botanic Drive (1 time)
Buddy Go Round (1 time)
Robo Crash (1 time)



In front of Haunted Chambers.



Their second ride. Nampak biase je, tapi gayat do.



@Fantasy Garden.



Riding DNA mixer left a huge remorse inside them. Haha. You've been warned, huns~


[photo removed]
Our 4th ride has turned us into gaga girls.


Balik dari Times Square terus pergi tengok Eden Lake. Macam jahanam cerita tu. Tolong jangan tengok.

Hari Ahad, pergi Alamanda, then hantar diorang balik. Sorang ke Pudu, sorang ke Shah Alam. Balik tu, terus amik kak Raina, gi karaoke pulak. Haha. But at that mo, kepala dah pening.. maybe due to those crazy rides. So on the way tu, aku pun telan actifast dua bijik. Salu makan sebijik je. Tapi pening sangat, so ambil dua. Rasanya tu sukatan biasa untuk adult..

Dah sampai Greenbox.. I felt uneasy with my eyes. Since dah pernah kena alergik ubat, so aku pun capai compact powder, usha mata. DAMMIT! Sah kena allergy lagi. Hellooww.. panadol aje ok.. camne leh alergik lak nieeyy..

Wanna see how I looked like?


[photo removed]
And uuh.. I look so pale.


It wasn't the worst compared to my previous experiences. My whole face was swollen. So, I decided to continue karaoke-ing with my hand busy compressing ice on my eyes.



6 comments:

Anonymous said...

sebab tu akak nyanyi masih terserlah ayumu utk awak muehehehhe

Unknown said...

hee best gile gi times square! thanks kakyu!! muaahahhh

laaa..panadol pon leh jd camtu ka.. aiyo~

@yU said...

Raina;
hahaha thanks a lot la! :P


Ayu Candy;
sakan ye korang. next trip, kite gi genting pulak. wakakak.

Anonymous said...

wah bestnyeeeee.....times square + karaokeing....
oh how much i miss karaokeing with geng kotak ijau =D


p/s: DNA Mixer is the craziest ride in Times Square....bole terkeluar otak wooo....isk3

@yU said...

hahaha..
tu la naema.. kitorg dah bape kali pegi daa.. hehehe. ade rezki, kite pegi k.

p/s: ou yes.. da penah naik, it hurts like hell so sebab tu takmo naik dah.

Anonymous said...

Hello. And Bye.