Wednesday, April 28, 2010

Say that again, and I throw you out of the window.


Minggu ni terasa macam masa agak cepat berlalu. Sedar-sedar dah Khamis. On Monday, there was a little chaos I made at the office because of my surprising decision. I already expected it so I did not want to say anything.

I had a sudden fever last two days. Most probably because of tonsils and toothache. Ni aku malas start cakap omputih ni, aku nak tulis dalam bahasa Melayu la gile.

Last week patutnya ada new seating arrangement. Rombakan tempat duduk la. Aku excited nak tukar sebenarnya sebab kembali ke wing lama aku. Situ meja besar sikit. Dah la atas meja aku sekarang ni ada TIGA cpu ok, which is not supposed to happen. Serabut. Kalau security buat spot check ni, konfem diorang question. Ni gara-gara aku among yang dapat a new set of PC dan didapati PC baru aku ada masalah compatibility dengan application yang aku pakai. I had no time to investigate so my lead gave me my colleague’s old CPU as a backup plan since I was chasing dateline. Tapi aku macam tak puas hati, apsal bagi aku CPU mamat ni. Might as  well aku mintak CPU lama aku balik je.

Pastu lead aku cakap, aku dah agak lama tukar PC baru so Service Desk tak nak keluarkan CPU lama aku. “You try talk to him and see la. I asked already, he didn’t want to give,” kata lead aku.

Ces.. lack of seducing skills dia ni. Aku pun nampak mamat tu kat store yang menempatkan longgokan-longgokan PC, terus aku gi kat dia. “Al, I want my old CPU, can or not?”

“Cannot lah.. I don’t even remember which one.”

“I need it la, Al. Kejap jeeerr.. Please? This is very urgent one. Otherwise I cannot do my work.”

Pastu dia ngomel then mata melilau cari CPU aku. Dia tarik satu CPU, “This one ke?”

“Yaaa that one.”

“You sure or not?”

“Sure laa. I recognize my cpu ma.”

Pastu dia pass. Hahahaha. Yes.

“Nak power cable satu. Hee~” aku sengih. Dia campak dua. Siot je.

Jadi, begitulah kisah macamana aku ada tiga CPU. Berbalik pada cerita rombakan tadi, alih-alih dua hari sebelum hari pindah-memindah, diorang buat announcement tak jadi rombak. Siotttt. Ada yang dah siap bungkus ok. Hahaha.

Ni semua gara-gara Prudential merged dengan AIA. Kacau lah!

So korang, belilah insurans Prudential k.  (tiba-tiba)

Sometimes I have problems with my friend who is very outspoken with what she feels. I know we have different interests and hates but I think at some point you need to know how to express your thoughts and opinions in a proper manner. I do respect you, in fact I never said a word about your favourite whatsoever so you should do the same. It’s not that hard to think properly before you simply voice out and trash things you don’t like, you know? Especially when you know your own fucking friend likes what you hate. I’ve been calming myself down with her attitude but yes, sometimes I felt like slapping her filthy mouth. She’s been acting like she’s a knows-it-all but what I can see is whatever she said is mostly based on her opinions, not facts. And when people have different thoughts than hers, she starts to get upset and immature. What the heck~

So you, don’t come and ask me “Is it me you’re referring to?” cause I might answer “Fuck yes.”



1 comment:

Anonymous said...

sabar yer cik ayu..ramai manusia yg macam tu, just doakan dia sedar suatu hari nanti apa yg dibuat sbnrnya salah n insaf...doakan juga diri kita xjadik seperti dia...