Monday, February 16, 2004

Bandaraye bersejarah..



Akhirnyer.... sampai jugak hajat aku, Sha n Mael nk ke Melaka jumpe kekawan kat saner... MMU Melaka terlalu byk kenangan buat kitorg... impossible la kalu kitorg dah lupe kampus pertama tempat kitorg menuntut ilmu tuh. Lgpun, rate2 kekwn sume pun mmg asal dari kampus saner...

Mule cadang nk pi pas solat Jumaat.. Tp tibe2 Mael ajak gerak malam tu jugak.. [hari Khamis, malam Jumaat]. Of coz la kitorg tak setuju...sbb kitorg ade exam mlm tuh sampai kul 10. dah tu, takmau la rushing2 sgt. at last kitorg janji nk gerak pagi Jumaat tuh... [a'a, pagi la sgt... kul 10 br gerak.] Semangat tol si Mael kejut aku kul 7.50 pagi. But then aku tido balik ar..ehehehe.. Dlm kul 8.15 br aku bgn.

Sampai je Melaka..tah apsal, memasing wat muke batak tgk Melaka.. mcm dah seploh tahun tak jejak kaki kat sane laa.. ceh~ Sume bangunan kunun taknah tgk lg.. Padahal, byk yg mmg dah bertahun kat situ. Smangat gak kitorg.... alhamdulillah..sampai jugak kitorg. Yg lawaknyer, biler suh anta Akmal ke Melawis.. Mael terlajak jalan..sbb die dah konpius jln kat situ! Kecoh tol kitorg gelakkan Mael.. pdhal jln ke Melawis tuuu laa jln yg paling kerap kitorg pi dulu..sbb nk dinner kat Sempoy.. Ade ke Taman Dahlia diingatnye Melawis.. ko ni, Mael.. lupe lautan ke???

Byk sgt memori kat Melaka.. tak dpt nk cite semua. Mmg sronok. Ptg tu...lepak kat bilek Icun.. Mule ayu yg pi sorang..last2 sume serbu... sha, azwa, zurin, wa. Bergosip la kitorg..cam dedulu. Hehe.. Huuhh..angin kat Melaka mmg tgh kuat... cam nk melayang pon ade. Mmg sah2 teringat mase mule2 masuk MMU dulu... angin kuat gaks. Ptg tu, ikut Zurin pi Mini M'sia.. join die wat research utk Malaysian Studies. Penat..tp best la.. awal2 dah pi meronggeng.

Malam tu igt nk dinner kat Sempoy.. tp ramai tak pat join..so kensel la.. akhirnyer aku, zurin, sha, mael ngan stap pi makan kat medan selera ayer keroh jer. tp sedap gak mee sup kat situ tau! thanks to stap sbb die la kwn laki kat Melaka yg paling rajin join kitorg pi memane jer.. balik dr ayer keroh, lepak kat cendawan.. huhu..windu saat2 dulu.. sempat gak borak dgn abg anas dan abg emon, yg kebetulan berjanji nk jumpe, pi kua makan. alang2 kitorg kat situ, diorg pun join borak.. huhu... takdelah lame sgt...sejuk gilers.. angin tiup kuat tak hingatnyer.

Ari sabtu, aku, sha, zurin, icun, wa, mael, dan stap turun ke MP dan Bandar Hilir... pi jenjalan..makan angin.. best. we took lots of pictures.. memacam kenangan dan kegembiraan kitorg dpt. Balik tu, lepak kat RSI [ke RSU? tah la..dah konpius lak].. igt nk beli air kelapa kegemaranku..uhuk uhuk.. tp tak pat la.. kempunan siyottt~! oh ye, spanjang kat Melaka, kak Nora willing nk bagi aku dgn sha tido kat sick bay. huhu...best giler la..pasal luas dan ade air-cond. mueheheh.. so memalam, kitorg tido reramai ler.

sempat jugak aku jumpe dgn ramai senior dan kekwn... bonda, abg fird, abg emon, abg anas, abg mukhlis [isk....muke abg betol2 mengingatkan saye pd someone!!], kak erin, zul, nora, abg bario, eddy [thanx for the choc!], nik, iskk...terlalu ramai kot nk disenaraikan. dan ramai jugak laa yg tego aku makin 'sihat'!!! huwaaa~!!

malam sabtu, kitorg makan kat sempoy.... ayamz pun ade. isk isk...susah tol nk jumpe ayam. tp takpelah, at least sudi gak die jumpe kitorg. sempat jugak tgk MTV Awards kat sempoy.. yeahhh~!! CT was great! terpegun tgk kecantikan dan kehebatan vokal die menyampaikan lagu 'Say It Isn't So' dgn Gareth Gates. Bravo2! Nampak gaye, yg tak minat CT pun tak alih mate dr skrin TV tgk CT nyanyi.. muahahaha!

then pas dinner...aku anta Mael ke Melawis.. then lepak2 dgn icun, sha, zurin, syuen [sori kalu salah], nora, dan zul kat SCC OR. Slamber jer.. Actually aku ade satu feeling di mane aku tak brape suke lepak @ pergi @ menjenguk @ mendekati SCC Room tuh. Kalau korang [kekwn rapat aku] prasan..aku suke bg alasan..dan air muke berubah tiap kali org ajak aku pi situ. Why? aku tak dpt nk kongsi dgn sume... tp korang yg close ni musti tau kan....satu ketike dulu..ade memori2 indah kat situ... akhirnye jadik debu. eceh!dan satu lagi, aku tak suke sbb kali pertama aku jejak kaki ke bilek tuh, aku kene pi intebiu utk masuk ostel. gile tekanan jiwe siot~!! nk masuk ostel pun kene pi intebiu.. hine nye diriku ini..isk isk! tp bkn aku sorg laa kene intebiu..ade dlm 16 org kot.

Tp mlm tu..nk tanak ku gagahkan jua lah.. takkan aku nk lepak sesorg kat bilek... tak profesional la plak kan? ekeke.. lame jugak kat saner... hurmm..lame ke? tak sgt kot... dlm kul 3 lebih, kitorg balik ke bilek.. sambung borak.. hehe.. then dlm kul 4...memasing pun 'pengsan'.

ari ahad...terbangun lmbt la plak...maklum ler..penat bergosip... mael lak tak kejut pon aku pagi tu.. kate suh amik die kol 10... sudahnye kol 12, msg aku, ckp die br bgn..ceit! dlm 12.15 aku bergegas pi depan library... [huhu..bkn tok study..jgn salah paham..] jumpe member, die nk pulangkan buku eri poter Goblet of Fire. lame gak borak dgn dier... dlm kul 1, mael call suh amik.. so aku pun mintak dirik.

ari ahad, tibelah mase utk balik ke CJ.. isk isk.. Mael nk balik awal, kitorg lak sebulehnyer takmo balik... keh keh.. Mule kate tengahari..then postpone ke Zohor.. alang2 dah lajak sampai kul 2 lebih kat RSI.. lajak sampai pas Asar.. sudahnyer mate ngantok...berborak kat sick bay ramai2... Mael call suh siap.. muahahah... pujuk punye pujuk... [ayat manje gile tak hingatnyer] Mael bertegas nk balik kul 5. memasing dah sedey2.. ecehhh... tak sampai seminit mael call balik, "nk balik pas maghrib ke?" AH AH AHHH!!! Dipendekkan crite, kitorg balik pas Isyak!!

Begitulah alkesahnyer.... seronok mmg seronok.. Diorg nk turun KL satu ari... nk pi Times Square.. sbb excited bile dgr kitorg dah pi.. Huhhh..pi reramai..sape tanak??? aku dgn sha tersangat laa mengalu-alukan..!

K la... len kali sambung lagik...cau cin cauu...~!

p/s: akhirnye aku berjaye gak minum air kelape ari ahad tu! yeay! alhamdulillah!







No comments: