Sunday, February 22, 2004

Malaysian Princess of Pop







Smalam...kebetulan aku tgk brite tv3... ade lak poll yg menggunakan sms sbg undian. Soklan dier, kureng lebey gini ar... nape ct nurhaliza berjaye bertahan lame.. seriyes aku tak igt ayat betul dier.. tp gitu lah maksud poll tuh...jwpn ade due jer... (a) pemilihan lagu yg sesuai (b) suara dan penampilan menarik. Perghhh... aku tau musti ramai yg pilih (b).. dan bile tv3 tunjuk result, 92% pilih (b). hehe.. hebat. aku pilih ape? well...aku tergolong dlm yg lagi 8% tu.. I have my own reasons k..

secare bestnyer, aku ckp sesiap.. aku mmg peminat ct nurhaliza. aku mengikuti perkembangan die sejak die menang Bintang HMI lagi.. [sblom die bergelar artis]. aku agree kalau org kate ct bertahan lame sbb suara dan penampilan yg menarik. tp pade aku, tu bknler punca utama die bertahan. this is my own opinion k? kalau laa ct tak pandai pilih lagu, aku rase ct akan jadi sebaris dgn artis2 lain yg mempunyai vokal yg bagus tp tak kekal di tangge teratas. contoh??? cube kite tgk ziana zain, dayang nurfaizah, nora dan liza hanim... they have superb vocals beb.. tak ley celennyer... memasing hebat. kalu masuk American Idol, mmg gulung tikar ar pengkritik pasai tak tau nk kritik ape.

tp kenape diorg tak leh naik? cube bgtau single terbaru diorg? atau yg paling last laa penah dipopularkan.. aku pun tatau! ahahaha! setengah org yg memang peminat setia, of coz la tau. tp ct.. pemilihan lagu die mmg tip top.. jarang2 skali laa kite dgr single ct tak naik carta. for sure ade punyer. org dgr pun sedap.. dah la suara mmg power. lagu die hebat2 lak tu.. very catchy and radio-friendly. mcm contohnyer lagu nirmala.. lagu balqis tuh.. seblom ni mane ade artis yg brani nk ketengahkan muzik camnih. nak2 plak irama mcm ni tak ramai ley trime. maklum laa irama tradisional..bape kerat jer yg layan. [dun misundazstood, aku minat irama asli. heheh!] aku rase ct punye taste yg cukup baik dlm pemilihan lagu. well for ur information, lagu nirmala tuu cetusan idea ct sendiri..sbb die yg mintak Pak Ngah cipta lagu yg ade unsur padang pasir. [jgn lupe, mase ni Yassin tak popular lagi].

ct brani berubah dan membuat perubahan dari segi lagu dan persembahan.. tu yg aku respek tu berbanding dgn artis lain.. alih2 lagu jenis centuuu jer diorang bwk. lame2 org buhsan la kan? nk ckp ct sorang suara power... dgr dulu suara artis2 yg aku nyatekan td.. hebat.. seriyes. liza hanim penah dikatekan meniru ct. aku ade album liza dan ct. jauh beza la.. nk2 part lenggok dgn key yg tinggi2. sorry to say, bab jerit nih, aku puas ati suara liza lagik. lantang. ct lak, lunak. lain tu. ct jerit kuat cemane pun, suara die tetap lunak. berlainan dgn liza, suara liza ni bile low key, jadik lunak.. bile high key, jadik lantang.

dulu aku minat gak kat liza hanim ni..aku hanye meminati artis yg punye vokal bagus..cam CT, Christina Aguilera, dan Jessica Simpson. tp minat aku pade liza mule pudar bile lagu die kurang menyengat. org nk beli album pun, pikir 10,20 kali. suara die maintain jer powernyer. tp disebabkan lagu2 die kurang diterime ramai, tu pasal la die tak mampu saingi ct. [dan of coz, advantage buat ct, sbb die comey kan? hehe! kiut tul!]

tp sepanjang tempoh ct jadik artis...bukan tak penah die berada di ambang kejatuhan. wartawan siap tanye die, aii ct.. nk jatuh dah ke? ape perasaan? huhu~ ct ileksss jer. tp kenape die penah berada di bwh? sbb suara die tetibe sumbang ke? tak, kan? sbb... mase tu, single die tak menyengat. aku tak igt lagu ape mase tu.. tak silap Gelora Kasih kot? ntah la.. tk sure. lagu tuu berade kat carta pun tak lame.. alih2 dah kene kick out. tu pasal la ct jatuh sekejap. tp die bangkit balik dgn lagu2 yg mmg menepati citerase pendengar.

sampai skang die masih kekal sbg penyanyi no.1. konon misha omar nk beat die.. c'mon..bagi misha mase, jgn push die mcmane dayang kene push dulu.. alih2, mana dayang pigi??? misha br popular satu lagu beb! jgn cepat melatah. kasik die can..die pun tertekan bile org meletakkan burden yg begitu besar di atas bahu dier... sume ni mainan wartawan jer. pd aku, ape yg wartawan kate tuu bukan facts, tp hanye kate2 yg diorg andai sendirik. betul ke misha beat ct? hehe..tipu. nk bukti gak? bebaru ni.. mtv asia awards...sape gondol beb? tak puas ati? paling latest, ct menang 3 awards kat Anugerah Planet Muzik 2004 [Artis Wanita Popular,Lagu Popular (Bukan Cinta Biasa) dan Artis Wanita Terbaik]. so kasik misha gilap bakat dulu..die masih perlu byk mase la... tp lagu2 misha dlm album die, mmg besh. aku suke sgt dgn 'lilitan asmara' dan 'kau yg amat ku sayang'. jiwang tak hingatnyer~ tp besh!


~~~~~~~~~************~~~~~~~~~


juz a lil addition 'ere...

pehh...kat tenet skang ni.. esp. kat bincang.net.... kemain lagik depa kutuk ct kaw kaw punyer..tak hingatnyer~ sume gara-gara si ct kununnyer tersasul sebut 'pleasure' jadik 'pressure' mase nk present award kat MTV04.. [aku tgk 2 kali tak pasan pun??]

ape hebat ngat ke bahse inggeris ni sampai salah sikit pun nak kecoh? yg mane salah, diperbetulkan laa.. nk nak hentam. ape ni? omputih sendirik ckp bahse diorg pun kekdg tersasul, apesal tak gelak?? kite ni pun ckp broken malay everyday, apesal tak hentam dirik sendirik???

cube kalu suh depa cakap omputih depan2 audience yg beribu2 lemon tu... sanggup ke cik abg, cik kak, cik adek sume??? baper kerat je yg brani? ade yg english tahap a-level aa... tahap A1 [siap plus plus kononnye]... MUET band 4-6 laaa.. kire english ni setakat sesenang mengorek lobang idong jer pade diorg..tp still kalut bile ckp english... ade hati nk kutuk ct yg cume pangkat 2 dlm spm tp brani ckp dpn org ramai???

muahahah..tu yg lawaknyer... org kite ni suke sgt kutuk sesame sendiri. megah benar bile org kite sendiri wat salah..dan diheboh2kan seantero duniye dgn mende kecik centu.. ape nk jd ni?? isk isk.. bangge ke?? bangge yek?? suke laa??



ok laa..aku dah melalut lebih2 ni...perut lom isi lagik nih.. lapau lah pulak..ok ar..tata!



Pssst :- jgn sume nak terase lak.. sape makan garam, die la terase masinnyer.


Credits to sitizone.com and safaonline.net

No comments: