Tuesday, September 15, 2009

Sedikit teguran panas.



Just a random thing that I truly need to speak out.

Kepada semua orang-orang kita yang suka sangat menggunakan term-term makanan untuk merujuk kepada perkara yang tidak senonoh atau kotor..

Macam roti kering, sotong kering, rokok daging, apam..

PLEASE!! Jangan la jadi sampah sangat bahasa korang ni.

TAKKAN LAH MAKANAN NAK DISAMAKAN DENGAN BENDA-BENDA TAK SENONOH?!

TAKDE OTAK KE?

Tiap kali orang guna term2 camni depan aku, memang mintak pelempang la tu. Maaf cakap, aku rase korang yang gune term-term macam ni memang takde moral value, unethical dan bodoh.

Daripada aku sekolah lagi aku sedar ramai yang guna. Sampai sekarang benda ni dengan mudah membangkitkan kemarahan aku.

Makanan, makanan lah!

Bra, bra lah!

Penis, penis lah!

Apasal nak dikaitkan pulak sedangkan masing-masing dah ada terma sendiri?

Kepada kawan-kawan, tolonglah hentikan sikap memalukan macam ni. Mungkin takde isu bagi korang, tapi pada aku, bahasa macam ni SANGAT CELUPAR.

Sekian sesi mengamuk aku pada malam ni.




3 comments:

Anonymous said...

errr...

aku tadek wat camtu kan? kan kan? (sbb pd aku better curse in english/other language drpd bahse malay sbb pd aku nnt jadik rude giler, heh)

@yU said...

haha not you, bb.

curse is a different thing.

ini bukan curse.. ini lain. hehe.

Unknown said...

roti ngan sotong kering slalu sgt dgr da...tp yg rokok daging tu..cam br 1st time plak..adeih