Tuesday, July 04, 2006

New Environment

Hari ni ari kedua aku praktikal. Sekarang ni pun aku kat ofis. Semalam, first day gi kerja, terlewat gara-gara printer buat hal. Ingatkan nak print out something, kot-kot diperlukan masa lapor diri. Boleh pulak printer yang tak penah buat hal, tiba-tiba jer mogok takleh detect. Then nak print kat printer roommate, boleh pulak laptop dia hang. Tak penah-penah pulak tu.. Akhirnye tak jadi print.

Semalam memang aku ngantok tahap gaban, especially masa dengar presentation. Maybe sebab penat camping dan tak cukup tido membuatkan aku rasa letih gila. Aku dah takleh nak cover betapa mengantoknye aku. Dah la aku lupa bawak spek, tak nampak sangat apa yang projector duk tayangkan tu. Tapi angguk-angguk je la, tanda paham. Huahaha. Mata aku pulak dah nak senget benget siap juling lagi, sbb nak tahan dari tetido. Menguap jangan tanye la bape kali. Terseksa gile.

Pas lunch barulah aku dapat kerja nak buat. Tu pun sebenarnye kerja untuk hari ni dan esok memandangkan supervisor aku takde untuk dua hari ni. (Wahhh bes!)Tapi sebab cam busan sangat agaknye.. aku dah siapkan lebih separuh dari kerja tu. Huhu.. nanti sangap pulak bila kerja dah habis..

Staff kat sini tak ramai, tapi semuanya baik dan peramah termasuk supervisor aku. Dah lah semalam tiba-tiba dia dtg kat meja aku nak tunjukkan kerja kat PC. Siap minimizekan YM aku yang berstatus "Ngantok siot". Dia siap pause kejap tengok YM aku, baru minimize. Memang sah-sah kantoi la kan. Besnye..

Tetengah buat kerja, boleh pulak kasut aku terputus tali. Eeee..time ni lah kan!! Dah la first day, kot ye pon pospon laa putus ari lain ke. Saba je laaa.. Mujur masa tu dah agak petang. Aku pun stapler je la tali tu sementara untuk jalan ke kereta. Mujur pulak ada sandal spare dalam kete.

Ah.. aku tak sangka betul Portugal dapat mara ke semi final. Hepinye!! Dedua favourite team aku pulak tu (Portugal & Germany). Jerman tu memang dah ada gaya la boleh pergi jauh so takde la teruja sangat. Aku dapat tau Portugal menang masa kat tengah hutan pulak tu. Masa tu, kitorang tengah siap-siap barang camping untuk berangkat balik. Then, ada orang lalu kat situ.. apa lagi, dengan tak malunye aku terus jerit tanya pasal bola. Haha. Gila tak senonoh.

Pasal isu Cristiano dan Rooney tu, aku macam tak percaya je news mengatakan Cris winked kat players diorang bila Rooney kena red card. Rooney pun satu, emo memanjang. Lagipun English press kan suka menghentam orang lain. Portugal pun dah expect akan kena macam tu. Tak dapat trime kekalahan laa tu. Bluekkk~!!!!

Ok la kali ni aku nak cite pulak pengalaman aku ke Sg. Pisang. Seperti yang dirancang, Sabtu lepas bertolak lah kami ke sana kire-kire pukul 10.40 pagi. Lewat sesangat dari waktu yang dirancangkan yaitu kul 8.30! Gara-gara ade yang terlajak tido. Almaklumlah, malam seblomnye tu kitorang gi tengok bola Germany v Argentina kat Seri Kembangan. Bes giler sbb rata-rata penyokong Germany. Pastu elok-elok nak bertolak, tibe-tibe kete Kak Lin abis betri. Kete dia pulak takleh tinggal, sbb barang-barang camping kebanyakannya dalam kete dia sbb kete dia paling besar. Masing-masing cuba kontek kekawan, cari jumper. Akhirnye Kakya dapat. Huh.. alhamdulillah.

Then bertolak la kami ke sana. Semua orang excited.. maklum la seblom ni pegi Sg Pisang, balik hari. Kali ni tido kat sana. Aku pon excited.. sebab ni first time dalam hidup aku, aku gi camping (guna khemah). HAHA. Oh well, that would be the first and the last. Huhu.

Aku memang tak biase langsung gi camping. Ada la sikit jungle tracking, dan redah sungai pe sume. Bes memanglah bes, tapi masa nak naik bukit tu.. mak aii penatnye. Pepaham je la.. stamina memang takde langsung. Dah la asthmatic pulak. Trouble betol. Akhirnye sampai la kami ke kawasan khemah. Pas masak, gi mandi. Laki tempat biasa, yg pompuan kitorang gi tempat waterfall.

Subhanallah.. cantek betul!! Tapi memang cuak gila la aku nak ke situ sebab kene turun curam yang hampir sama tinggi dengan air terjun tu. Betul-betul curam pulak tu, kalo jatoh.. huhuhu. Yang budak-budak ni pulak, semua dah penah pergi. Diorang blom pape dah menjerit keriangan. Aku pulak cuak nak mampos. Huhu. Mandi kejap je sebab tak dalam. Tak boleh nak berenang. So macam tak puas pulak. Then kitorang pun pegi ambush tempat yang biasa kitorang mandi. Oh besnye.

Pas mandi, makan cucur kentang pulak. Huu.. sedap. Rajin betol diorang ni beriya-iya masak dalam hutan. Malam tu, pas Maghrib start utk BBQ pulak. Dalam kul 10 kot baru selesai masak semua. Pastu borak-borak jap.. masuk tido dekat-dekat kul 1. Mujur jugak aku dapat tido walaupun kekadang terjaga.

At first, aku bersyukur jugak lah sebab takde pape yang pelik berlaku. Aku ingatkan tempat tu kira 'clear' la jugak. Rupa-rupanya balik tu, macam-macam cerita aku dengar. Sorang nampak ni.. sorang kene tarik tu.. Huhu. Alhamdulillah aku tak kena pape.

Kitorang bergerak balik bila dah tengahari. Hoyeahh~! Bila dah nak sampai, Kak Lin cakap, "Haa Ayu. Apa lagi, lompat la!" Haha. Sebab dia tau aku tak sabar nak kuar dari hutan tu. First, sebab aku tak tahan.. Camping is really not my thing. Maybe sebab first time, so aku tak biasa. Entahlah, tapi yang pastinye pasni aku tak mau dah pergi camping. Bukan tak seronok, tapi memang tak suka. Second, aku dah tak sabar nak cek result WC. Huhu.

Pas dah menyiapkan diri di rebutia, kitorang gi lunch kat Kampung Baru. Then, bertolak lah ke KLCC sebab nak tengok cite Superman Returns. Cite tu bes.. tapi aku kurang suka scenes yang super duper mencemaskan. Contohnye macam masa Lois dengan laki dan anaknye yang dah ujung ujung nyawa sebab tenggelam dalam kapal. Semua orang boleh expect.. mesti Superman datang punye. Tapi aku jadi sakit hati sebab Superman muncul bila diorang dah nak mampos sangat. Pastu scene yang masa bini Lex tu drive kete takde brek. Ala tau sangat Superman datang. Tapi dah nak ranap satu tempat tu, baru dia datang. Kata laju sangat si Kal-El ni..

Pastu aku kurang berkenan efek dalam scenes macam tu.. rimas. Naik pening aku dibuatnye. Kelam kabut sangat. Terlampau hiperbola la senang cite. Then, part Superman kena blasah tu.. huhu.. gile babas diorang blasah. Naik fed-up aku tengok. Mungkin aku je la rasa macam ni.. maybe one of the main reasons sebab plot cite ni memang boleh dijangka.

Part yang menarik mustilah ade. Aku rase muka Superman ni perfect betul. Hensem gilo. Tapi takde lah terjatoh ati dengan dia sebab hensem sangat. HAHA. Lagi ape ek.. ehee part dia bawak pompuan tu terbang pon bes jugak.

Ok la overall aku bagi 3.5 out of 5.

Tp kitorang yg tgk wyg tu, cukup marah laa dengan dua org budak yg berlari berkejaran kat depan wyg tuu sambil menjerit-jerit! Aku paham la budak.. Tapi mak bapak budak tu yang bodoh sangat tu kenape.. Biar je anak-anak jadi syaiton mengganggu ketenteraman awam. Jenuh la orang-orang menjerit, "Hoi..anak sapa! Jaga la!" "Oi shut up!!" dan ape tah lagi. Boleh je wat pekak. Memang spesis tapir kacukan tenuk betul laa!

Seb baik aku ni pompuan.. kalau lelaki, memang aku dah jerit dahh!

Okay la aku pun tatau nk merapu ape lagi ni. Ofis hour lambat gik abis. Akakaka~